Τα νέα που έρχονται από το Λονδίνο, μετά την ολοκλήρωση της 40ης Διεθνούς Εκθέσεως της περίφημης W.T.M. είναι και καλά και άσχημα. Οπότε να αρχίσουμε καλύτερα με τα καλά νέα, τα οποία δυστυχώς δεν μας περισσεύουν και τα έχουμε ανάγκη.

Τα πρώτα μηνύματα που έρχονται από το Λονδίνο είναι άκρως ενθαρρυντικά για την επόμενη τουριστική περίοδο η οποία  είχε δυο μεγάλα ερωτηματικά, τα πρώτο όσον αφορά το τι θα γίνει με το Brexit και το δεύτερο, η επόμενη ημέρα μετά την πτώχευση της ThomasCook και τα «κενά» που άφηνε κυρίως στις αεροπορικές πτήσεις. Όσον αφορά το πρώτο θέμα φαίνεται στον ορίζοντα να διαγράφεται συμφωνία σχετικά με το Brexit και συγκεκριμένα με το «άτακτο» brexit το οποίο θα έφερνε και θα δημιουργούσε πολλές «μπελάδες» ακόμα και στην τουριστική βιομηχανία. Επειδή όμως έχουμε δει πολλά επεισόδια αυτού του «σήριαλ» μέχρι την τελική του έκβαση ας κρατάμε κάποιες επιφυλάξεις, αλλά τουλάχιστον αυτή την στιγμή φαίνεται φως στο βάθος του τούνελ. Τώρα σχετικά με την ThomasCook και τις αεροπορικές θέσεις, φαίνεται να καλύπτεται το κενό με την αγορά αεροσκαφών από άλλες εταιρείες. Γενικότερα υπάρχει αισιοδοξία ότι τα πράγματα μετά την «θορυβώδη» και επεισοδιακή φετινή τουριστική περίοδο, θα μπουν σε «ήρεμα νερά» και διεθνώς και για τον τουριστικό μας προορισμό την Κέρκυρα και τα Ιόνια.

Να έρθουμε τώρα στην παρουσία των Ιονίων Νησιών, δηλαδή της Περιφέρειας μας και των Δήμων. Η Περιφερειάρχης έχει τονίσει μετά επιτάσεως ότι στις προθέσεις της είναι να ακολουθήσει μια εντελώς διαφορετική στρατηγική και πολιτική στο θέμα της προβολής από την προηγούμενη Περιφερειακή Αρχή, αλλά λόγω των συγκυριών δεν υπήρχαν τα χρονικά περιθώρια αυτό να υλοποιηθεί από την έκθεση της W.T.M. οπότε οφείλουμε να περιμένουμε το πώς θα υλοποιηθεί ο σχεδιασμός μέσα στο 2020. Στο Λονδίνο πάντως η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων ακολούθησε την πεπατημένη, της προηγούμενης Περιφερειακής Αρχής, με δυο «γραφειάκια» στο περίπτερο του ΕΟΤ.

Ο Δήμος, ο ενιαίος, αφού είχε ληφθεί η απόφαση πριν την αλλαγή των νέων αυτοδιοικητικών αρχών, παρουσιάστηκε με αυτόνομο περίπτερο σε συνεργασία με το Επιμελητήριο. Ένα περίπτερο, περίπου το ίδιο με το  περσινό, αλλά όμως όχι σε «ευνοϊκή» θέση για τους επισκέπτες της έκθεσης. Μέχρι εκεί όμως, καμία πρωτοτυπία, τίποτα το καινούργια που να σηματοδοτεί ότι «κάτι άλλαξε» και σε σχέση με όσα ακούστηκαν προεκλογικά, τα συνηθισμένα ραντεβού και επαφές με επαγγελματίες του τουρισμού και κάπου εκεί εξαντλήθηκε η συμμετοχή μας. Βεβαίως δεν γίνεται καμία σύγκριση με την παρουσία τόσο του Νοτίου Αιγαίου που κέρδισε για μια ακόμα φορά τις εντυπώσεις παγκοσμίως με την διαφημιστική «πυραμίδα» στην είσοδο της W.T.M., αλλά και με εντυπωσιακό περίπτερο, όσο και της Κρήτης με παράλληλες εκδηλώσεις και επίσης εντυπωσιακό περίπτερο. Ακόμα δεν μπορεί να συγκριθεί το περίπτερο μας, τόσο όσον αφορά την αισθητική, που βεβαίως αυτό είναι και κάτι υποκειμενικό, αλλά και την θέση στην έκθεση, με περίπτερα και παρουσίες της Κέρκυρας πριν από 25 χρόνια. Υπό αυτή την έννοια έχουμε κάνει βήματα προς τα πίσω.

Δυστυχώς αυτό που βγαίνει ως συμπέρασμα είναι ότι συνεχίζεται να μην υπάρχει συγκεκριμένη στρατηγική τουριστικής προβολής και το κυριότερο να μην υπάρχει συνεργασία και ο καθένας να κάνει ότι θεωρεί αυτός σωστό, προφανώς εξυπηρετώντας τα συμφέροντα του και τις προσωπικές του στρατηγικές.

Το άρθρο δημοσιεύτηκε στις «Επισημάνσεις της Κυριακής», 10-11-2019.