Ιάκωβος Σούσης MSc, FRCOG
Μαιευτήρας Γυναικολόγος
Ιατρός Αναπαραγωγής
Συγγραφέας του βιβλίου “Γίνε Γονιός¨
H Παλαιά Διαθήκη περιγράφει μια παγκόσμια εικόνα της φύσης, των επιθυμιών, των ορμών, των ενστίκτων και της συμπεριφοράς των ανθρώπων. Η Γένεσις, το πρώτο Βιβλίο της Βίβλου, αφηγείται την ανθρώπινη φύση έχοντας ως παράδειγμα τον Αβραάμ και την οικογένεια του.
Μετά από πολλά χρόνια υπογονιμότητας ο Θεός ανακοίνωσε στον Αβραάμ ότι θα γίνει πατέρας λέγοντάς του: «Αυτός που θα γεννηθεί από τα σπλάχνα σου, θα είναι το δικό σου παιδί».
Ο Αβραάμ έβαλε τα γέλια λέγοντας ότι αυτός είναι 100 χρονών και η γυναίκα του 90. Ο Αβραάμ πολλές φορές έχει μιλήσει και έχει διαφωνήσει με τον Θεό,  όπως στην πλήρη καταστροφή στα Σόδομα και τα Γόμορρα.
Μιλώντας στον Θεό για την υπογονιμότητά του, ο Αβραάμ χρησιμοποιεί την εβραϊκή λέξη «αρίρι», που σημαίνει και εγκαταλελειμμένος, έρημος, κατεστραμμένος.
Μεγάλο μέρος της Βίβλου αφιερώνεται στην οικογένεια και τη γονιμότητα. Η πρώτη εντολή μετά τη δημιουργία του ανθρώπου είναι: να είστε γόνιμοι , να πολλαπλασιαστείτε, να γεμίσετε και να κατακτήσετε τη γη.
Ένα μέρος της Παλαιάς Διαθήκης αφιερώνεται και στην αδυναμία ζευγαριών που θέλουν πολύ, αλλά δεν μπορούν να αποκτήσουν παιδί. Οι τέσσερις μητριάρχεις στην Παλαιά Διαθήκη είναι υπογόνιμες κάποια στιγμή στη ζωή τους.
Σάρα:
Η Σάρα αποτελεί την πρώτη παγκοσμίως καταγεγραμμένη περίπτωση παρένθετης μητρότητας. Εκείνη προτρέπει τον Αβραάμ να αποκτήσει παιδί με την υπηρέτρια της, τη Χαγκάρ και έτσι γεννιέται ο Ισμαήλ.
Η σχέση των δύο γυναικών μέσα στον οίκο του Αβραάμ, είχε πολλά προβλήματα. Η Χαγκάρ περιφρονεί τη Σάρα λόγω της υπογονιμότητας της και η Σάρα απειλεί την Χαγκάρ όταν αρχίζει να φαίνεται η εγκυμοσύνη της. Η Χαγκάρ φεύγει  από το σπίτι και προτιμά να πεθάνει στην έρημο. Τελικά  όμως, επιστρέφει και γεννά τον Ισμαήλ. Η ένταση μεταξύ τους διαρκεί για χρόνια. Όταν η Σάρα 10 χρόνια αργότερα γεννά τον Ισαάκ, διώχνει τη Χαγκάρ από το σπίτι.
Ρεβέκκα:
Η ιστορία της Ρεβέκκας και του Ισαάκ, είναι μία περίπτωση κεραυνοβόλου έρωτα και στη συνέχεια βαθιάς αγάπης. Παρότι η Ρεβέκκα δεν έμενε έγκυος, ο σύζυγος της την λάτρευε και παρέμεναν μαζί. Οι προσπάθειές τους να αποκτήσουν απογόνους ευοδώνονται μετά από προσπάθειες 20 ετών και γεννιούνται τα δίδυμα Ησαύ και τον Ιακώβ.
Ραχήλ:
Ο Ιακώβ έχει ερωτευθεί την Ραχήλ, αλλά ο πεθερός του Λαβάν, του επιβάλλει να παντρευτεί πρώτα την μεγαλύτερη κόρη του, τη Λεία.
Επτά χρόνια αργότερα ο Ιακώβ θα παντρευτεί τη Ραχήλ, που είναι υπογόνιμη. Η κραυγή αγωνίας της Ραχήλ προς τον Θεό «Δώσε μου παιδί ή θα πεθάνω» αγγίζει ακόμα και σήμερα εκατομμύρια γυναίκες.
Λεία:
Η Λεία είναι η πρώτη παγκοσμίως καταγεγραμμένη περίπτωση δευτεροπαθούς υπογονιμότητας.  Αρχικά η Λέα είναι γόνιμη και γεννά τέσσερις γιούς, αλλά στη συνέχεια δυσκολεύεται να συλλάβει. Στέλνει τον πρωτότοκο γιο της Ρουβήμ στην έρημο να μαζέψει μανδραγόρες, φυτά που θεωρείται πως έχουν φαρμακευτικές ιδιότητες και βοηθούν στην ωορρηξία, για να μείνει έγκυος. Πρόκειται για την πρώτη παγκοσμίως καταγεγραμμένη περίπτωση φαρμακευτικής θεραπείας της υπογονιμότητας.
Η Ραχήλ ζητά μανδραγόρες από τη Λεία και σαν αντάλλαγμα της προσφέρει μια επιπλέον νύχτα με τον Ιακώβ.
Η Λεία γεννά τον Ισαχάρ και τη Ντινά μετά τη θεραπεία και δέκα χρόνια αργότερα η Ραχήλ γεννά τον Ιωσήφ.
Η Γένεσις δεν περιγράφει μόνον την υπογονιμότητα και τις προσπάθειες των ανθρώπων να την ξεπεράσουν. Αναγνωρίζει και τη προσπάθεια του ανθρώπου να χειραγωγήσει την αναπαραγωγική λειτουργία.
Όταν ο Ιακώβ αποφασίζει να φύγει από το σπίτι του Λαβάν, ο πονηρός πεθερός του τον ρωτά τι αμοιβή θέλει για όλα αυτά τα χρόνια που φρόντιζε τα κοπάδια του. Ο Ιακώβ απαντά ότι οι απαιτήσεις του είναι πολύ μικρές. Ο Λαβάν του δίνει τα κατώτερης αξίας ζώα του.
Ο Ιακώβ, έχοντας παρατηρήσει για 14 χρόνια τους τρόπους αναπαραγωγής και τα γενετικά χαρακτηριστικά των ζώων, κατορθώνει χρησιμοποιώντας τη τεχνική των επιλεγμένων διασταυρώσεων, να αναπτύξει τεράστια κοπάδια από υγιή και δυνατά ζώα και να γίνει πολύ πιο πλούσιος από τον Λαβάν.
Η ανάγκη της αναπαραγωγής είναι το δεύτερο ισχυρότερο ένστικτο, μετά από αυτό της ατομικής επιβίωσης. Ίσως αποτελεί  και μια άλλη έκφραση του. Επιβιώνω και διαιωνίζω τα γονίδια μου μέσω των παιδιών μου.
Όπως και τότε έτσι και σήμερα η υπογονιμότητα επηρεάζει τη ζωή των ανθρώπων με συναισθήματα άγχους, κατάθλιψης και ελαττωμένης αυτοπεποίθησης.
Τα προβλήματα είναι διαχρονικά, απλώς έχει αλλάξει ο τρόπος αντιμετώπισής τους. Ο μανδραγόρας έχει αντικατασταθεί από άλλα πολύ πιο αποτελεσματικά φάρμακα πρόκλησης ωορρηξίας. Ευτυχώς στην εποχή μας οι μέθοδοι της υποβοηθούμενης αναπαραγωγής έχουν τεράστια επιτυχία στην αντιμετώπιση μία σειράς αιτίων υπογονιμότητας.