Έχω βαρεθεί να ακούω τις τελευταίες ημέρες και πολύ περισσότερο από την περασμένη Κυριακή, που πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια του νέου λιμανιού της Ερείκουσας, την «μπούρδα» ότι πρόκειται, για ένα μεγάλο αναπτυξιακό έργο.

Η αλήθεια είναι ότι πρόκειται για μισό αναπτυξιακό έργο. Και επίσης αλήθεια είναι, ότι δεν σχεδιάστηκε στο πλαίσιο  ενός συγκεκριμένου στρατηγικού σχεδιασμού, για την αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της Ερείκουσας και των διαποντίων νησιών και για την μορφοποίηση ενός θεματικού τουριστικού προϊόντος, όπως είναι ο θαλάσσιος τουρισμός.

Είναι ένα έργο το οποίο εκπορεύεται από την ανάγκη των ακριτών να αποκτήσουν στο νησί τους ένα λιμάνι, το οποίο να τους εξασφαλίζει την σίγουρη πρόσβαση, ανεξαρτήτως των κεφιών του καιρού και το καλοκαίρι να μπορούν να δεχθούν μεγαλύτερο αριθμό ιστιοπλοϊκών σκαφών. Αλλά αυτή η προσέγγιση είναι αποσπασματική, είναι το «μισό».

Το άλλο «μισό» ποιο είναι. Ποιο είναι αλήθεια λιμάνι αναφοράς, με ποιο λιμάνι μπορεί να έχει ανταπόκριση το νέο λιμάνι της Ερείκουσας; Σε ποιο κοντινό λιμάνι το μεγάλο πλοίο, που απέπλευσε από το λιμάνι της Κέρκυρας και έφθασε στην Ερείκουσα μεταφέροντας 600 περίπου άτομα, μπορεί να «πιάσει»; Να Προσεγγίσει; Στα Αυλάκια, στο λιμάνι των Οθωνών; Το οποίο μας στοίχισε περίπου 4 εκατομμύρια, για να μην ξεχνιόμαστε; Όχι, δεν μπορεί να μπει ένα μεγάλο πλοίο. Στον άμμο; Το παλιό λιμάνι των Οθωνών; Ούτε εκεί βέβαια. Στο λιμάνι του Μαθρακίου; Ούτε για πλάκα. Στον Άγιο Στέφανο; Όχι βέβαια, ήδη το μικρό πλοίο της γραμμής, με μεγάλη δυσκολία «μπαίνει» και «βγαίνει» επειδή το λιμάνι είναι «χωμένο» από φερτά υλικά και φύκια.  Και κάθε χρόνο, σχεδόν πρέπει να δαπανάμε περίπου 40.000 με 50.000 ευρώ για να το «ξεχώνουμε». Και όχι να γίνει ένα μεγάλο έργο, ώστε να αποτρέπει την είσοδο στα φερτά υλικά και στα φύκια. Στην Αστρακερή; Παρκάρουν αυτοκίνητα, που λέει ο λόγος και παίζουν μπάλα τα παιδιά. Ξεχάστε το. Στο λιμάνι του Σιδαρίου; Ανέκδοτο. «Χωμένο» και αυτό. Με τέτοιες λιμενικές υποδομές, για ποιο μεγάλο έργο μιλάμε; Και χωρίς να υπάρχει η προοπτική παρέμβασης για την επίλυση των προβλημάτων αυτών των λιμανιών. Τι έχουν κάνει μέχρι σήμερα Περιφέρεια και Δήμος; ΤΙΠΟΤΑ. Τα πιο κοντινά λιμάνι είναι από τη δυτική πλευρά της Αλύπας, με τα γνωστά προβλήματα και της Ημερολιάς στη Κασσιώπη, το οποίο λειτουργεί περισσότερο ως εμπορικό.

Από την στιγμή που δεν έχει σχεδιαστεί ένα μεγάλο λιμάνι στη βόρεια Κέρκυρα, στο οποίο λιμάνι να αρχίζει και να ξεκινά ο οδικός άξονας βορά – νότου, το λιμάνι της Ερείκουσας είναι σίγουρα ένα σύγχρονο λιμάνι, μόνο για την Ερείκουσα. Δεν είναι ένα μεγάλο ολοκληρωμένο έργο.

Αλήθεια τι έχει γίνει ο περιβόητος οδικός άξονας που μας έλεγε στο Αναπτυξιακό Συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ ο Περιφερειάρχης; Υπάρχει καμία μελέτη; Υπάρχουν χρηματοδοτήσεις; Ξεκίνησε κάτι; Έχουν περάσει ήδη 8 μήνες. Ναι, για τον οδικό άξονα λέω,  που θα ξεκινούσε από την βόρεια Κέρκυρα και  θα κατέληγε νότια της Ζακύνθου. Ξέρετε κάτι εσείς; Για να μην αδικήσω κανέναν; Οι άνθρωποι μόνο παχιά λόγια ξέρουν να λένε, χωρίς να έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα. Δείτε τι τραβάει ο τόπος μας με τα σκουπίδια.

Δυστυχώς είναι ένα μεγάλο έργο και επίσης σημαντικό, αλλά μόνο για την Ερείκουσα, δεν είναι ένα ολοκληρωμένο έργο το οποίο θα αξιοποιήσει και θα αναδείξει την ευρύτερη περιοχή. Και θα δώσει την δυνατότητα μορφοποίησης νέων τουριστικών προϊόντων.

Γι’ αυτό λέω, ότι είναι σαν να πάνε ο Περιφερειάρχης και ο Δήμαρχος στον κουρέα και να ξυρίσουν μόνο το μισό μουστάκι.

Υ.Γ

Καλό θα είναι, για να μάθουν και οι Κερκυραίοι τα διαπόντια, να θεσπισθεί μια γιορτή στην Ερείκουσα, ετήσια, ώστε κάθε χρόνο να «ανεβαίνουν» στο νησί 600 άτομα, όπως έγινε προχθές. Και σε κάποια χρόνια να ευχηθούμε, να μπορούν και τα υπόλοιπα λιμάνι να δέχονται μεγάλα πλοία.