Κατ’ αρχήν οφείλουμε να πιστώσουμε στη Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, σε αντίθεση με την προηγούμενη Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, ότι άκουσε το αίτημα που διατυπώθηκε από την πλευρά της Κέρκυρας για μεταφορά των απορριμμάτων εκτός νησιού. Αλήθεια πρώτη.
Αλήθεια δεύτερη. Το αίτημα δεν το είχε διατυπώσει μόνο η Δήμαρχος Κεντρικής Κέρκυρας Μερόπη Υδραίου, η οποία πανηγυρίζει ότι πρώτη το πρότεινε (δεν θα πω ότι μου θυμίζει τους τσακωμούς μας στο δημοτικό για το ποιος το είπε πρώτος), αλλά προτάθηκε από πολλούς και με την προηγούμενη Κυβέρνηση, να θυμίσω την ομόφωνη απόφαση του προηγούμενου Δημοτικού Συμβουλίου, η οποία όμως δεν έγινε δεκτή όπως όλοι γνωρίζουμε από την τότε Κυβέρνηση. Τώρα το αίτημα διατυπώθηκε τόσο από τον Δήμαρχο Νότιας Κέρκυρας Κώστα Λέσση, ο οποίος παράλληλα σε όλους τους τόνους διαβεβαίωνε ότι δεν πρόκειται να επιτρέψει την λειτουργία του ΧΥΤ Νότου, αλλά και από τον Βουλευτή της Ν.Δ Στέφανο Γκίκα.
Αλήθεια τρίτη. Το εγχείρημα της μεταφοράς είναι σύνθετο και πολυπαραγοντικό και  γι’ αυτό τον λόγο, δύσκολο στην υλοποίηση του. Ειπώθηκε στην σύσκεψη, κάτι που δεν διαψεύστηκε από τους παρευρισκομένους, ότι προϋπόθεση είναι να τεθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης ο νομός, όπως ορίζει ο νόμος για να επιτραπεί η μεταφορά. Άρα αν όντως ισχύει η πληροφορία ότι η «έκτακτη ανάγκη» αποτελεί προϋπόθεση θα πρέπει να περιμένουμε να δούμε αν υπάρξουν αντιδράσεις ή αν υπάρξουν δεύτερες σκέψεις. Για πόσο θα ισχύει η έκτακτη ανάγκη; Θα ισχύει για όλο το χρονικό διάστημα της μεταφοράς των απορριμμάτων που το Υπουργείο Περιβάλλοντος το ορίζει στα τρία χρόνια; Ή θα ισχύσει μόνο για μικρό χρονικό διάστημα; Και η έκτακτη ανάγκη θα επηρεάσει τον τουρισμό μας; Και θα υπάρξουν αντιδράσεις από τους τουριστικούς παράγοντες; Είναι ανοιχτά ζητήματα και αναπάντητα ερωτήματα.
Αλήθεια τέταρτη. Στο δελτίο τύπου του Υπουργείου Περιβάλλοντος αναφέρεται ότι το κόστος της μεταφοράς θα επιβαρύνει το κράτος από το Π.Δ.Ε και από «Ευρωπαϊκά προγράμματα». Αυτό το τελευταίο, δηλαδή τα «ευρωπαϊκά προγράμματα» δεν ισχύει, γιατί η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν χρηματοδοτεί την μεταφορά των απορριμμάτων και η μεταφορά δεν είναι επιλέξιμη δαπάνη.
Αλήθεια Πέμπτη. Τι θα γίνει με τους σταθμούς μεταφόρτωσης; Πόσοι θα δημιουργηθούν; Θα δημιουργηθούν και στους Παξούς; Τα απορρίμματα των Παξών θα μεταφέρονται απ’ ευθείας στη Κοζάνη;
Αλήθεια έκτη. Στο δελτίο τύπου αλλά και στην σύσκεψη στο Υπουργείο Περιβάλλοντος τέθηκε ως βασική προϋπόθεση υλοποίησης του σχεδίου να ανεβάσουμε τα ποσοστά της ανακύκλωσης γύρω στο 40%. Για να φεύγει μικρότερος όγκος απορριμμάτων προς την Κοζάνη, άρα μεγαλύτερη οικονομία. Είμαστε σε θέση να το πράξουμε από 1-1-2020; Πολύ φοβάμαι πως όχι.
Αλήθεια έβδομη. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης από την Κέρκυρα στις 25-10-2018 ήταν σαφής στην ομιλία του στο πρώην Χίλτον. «Μεταφορά των απορριμμάτων δεν γίνεται» είπε προς τους Κερκυραίους. Τι άλλαξε; Η Κυβέρνηση μπροστά στην ανένδοτη στάση του Δημάρχου Νότιας Κέρκυρας Κώστα Λέσση ότι «ΧΥΤΥ στη Λευκίμμη δεν λειτουργεί» προκειμένου να αντιμετωπίσει έναν νέο «εμφύλιο» και να ματώσει πολιτικά όπως ο ΣΥΡΙΖΑ έβαλε σε ενέργεια το plan B δηλαδή την μεταφορά.
Αυτές είναι κάποιες αλήθειες για την «μεταφορά» των απορριμμάτων, είτε αρέσουν σε κάποιους, είτε όχι.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε στις «Επισημάνσεις της Κυριακής», 03-11-2019.