Πέρσι είχε ενοχληθεί ο τότε Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού από το ρεπορτάζ μου για την υποτονική παρουσία της Περιφέρειας Ιονίων στη Διεθνή Τουριστική Έκθεση στην πρωτεύουσα της Αυστρίας στη Βιέννη.

Πέρασε ένας χρόνος, τα πράγματα άλλαξαν στη διοίκηση της Περιφέρειας, πλέον ο πρώην Αντιπεριφερειάρχης βρίσκεται στην Αντιπολίτευση, αλλά παρ’ ότι άλλαξαν τα πράγματα στην ηγεσία της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων, δυστυχώς η παρουσία μας σε μια ακόμα έκθεση στην Αυστριακή πρωτεύουσα στη Βιέννη δεν βελτιώθηκε.

Να εξηγήσω στην επιμονή μου για την Βιέννη και γενικότερα για τις αγορές των κεντροευρωπαϊκών χωρών. Κατ’ αρχήν πριν από κάποια χρόνια η Αυστριακή αγορά ήταν η τρίτη σε κατάταξη αγορά υποδοχής τουριστών μετά την Μεγάλη Βρετανία και την Γερμανία. Το 2019 έχει πέσει στη 10η θέση, ενώ το 2018 ήταν στη 12η θέση με μικρό αριθμό επισκεπτών σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, αφού πλέον οι Αυστριακοί τουρίστες προτιμούν την Ελλάδα, αλλά επιλέγουν να πηγαίνουν στο Νότιο Αιγαίο και στην Κρήτη. Γιατί πρέπει να στοχεύουμε στην αγορά της Αυστρίας; Γιατί ο Αυστριακός τουρίστας έχει το προφίλ του τουρίστα που επιζητούν όλοι οι τουριστικοί προορισμοί, έχει «ισχυρό» πορτοφόλι και σύμφωνα με έρευνες υψηλή κατά κεφαλή δαπάνη στις διακοπές. Επιπλέον ανήκει στην κατηγορία των repeaters, των επαναλαμβανόμενων τουριστών, δηλαδή ο επισκέπτης που δένεται με τον τουριστικό προορισμό και θα επιστρέψει ενδεχομένως και μια και δυο φορές τον χρόνο και θα φέρει ή θα διαφημίσει τον προορισμό στους φίλους του.

Και εδώ θα ήθελα να σταθώ λίγο γιατί τελευταία ακούω διάφορα περί ανοιγμάτων σε νέες αγορές στην Κίνα, στην Ιαπωνία ή στην Βηρυτό. Δεν είμαι αρνητικός σε μια τέτοια προοπτική, γιατί δε πρέπει να είσαι μονοδιάστατος, αλλά θεωρώ πρέπει να διατηρείς και να βελτιώνεις τις επαφές σου με τις αγορές που παραδοσιακά σε στηρίζουν. Και κάτι άλλο. Ο επισκέπτης από την Αυστρία, την Γερμανία, το Βέλγιο και την Αγγλία, αν του αρέσει ο προορισμός θα έρθει και δεύτερη και τρίτη φορά και ενδεχομένως, όπως συμβαίνει με τους κεντροευρωπαίους  μπορεί να έρθει και δυο φορές μέσα στον ίδιο χρόνο. Ο επισκέπτης ή ο τουρίστας από την Κίνα, την Ιαπωνία ή την Λαπωνία και τη Βηρυτό θα έρθει μόνο μια φορά. Αν έρθει και τον ευνοούν οι συγκυρίες, δηλαδή αεροπορικές μεταφορές, συνδυαστικές επισκέψεις και άλλα. Ας είμαστε προσγειωμένοι.

Γιατί επιμένω για την Αυστριακή αγορά; Γιατί έχουμε πλεονεκτήματα που δεν τα αξιοποιούμε, όπως την αγάπη της Σίσσυ για το νησί μας που μετουσιώθηκε στην κατασκευή του Αχιλλείου, το οποίο η ΕΤΑΔ το εγκατέλειψε αλλά παραμένει το τρίτο σε επισκεψιμότητα μουσείο της χώρας. Άκουσα με ικανοποίηση την Πρόεδρο του ΕΟΤ να αναγγέλλει την συνεργασία για μια σειρά εκδηλώσεων του παλατιού της Σίσσυ στην Αυστρία με το Αχίλλειο. Όντως μια χρήσιμη συνεργασία που μπορεί να φέρει και οφέλη στον τουριστικό μας προορισμό.

Κάτι τελευταίο. Φέτος, όπως και πέρσι η Περιφέρεια θα πάει σε 21 εκθέσεις στο πρώτο εξάμηνο του 2020. Δεν αρκεί μόνο να πηγαίνουμε στις εκθέσεις. Πρέπει να γίνονται και άλλα πράγματα για την προβολή του τουριστικού μας προορισμού.

Το άρθρο δημοσιεύτηκε στις «Επισημάνσεις της Κυριακής», 19-01-2020.