Την Δευτέρα θα συζητηθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο, η πρόταση για να συμπεριληφθεί στην πομπή της Λιτάνευσης του Ιερού Σκηνώματος του Αγίου και στον Επιτάφιο του Μεγάλου Σαββάτου η Φιλαρμονική Κορακιάνας «Σπύρος Σαμάρας». Μέχρι σήμερα στη συγκεκριμένη λιτανεία και στον Επιτάφιο συμμετέχουν οι τρεις Φιλαρμονικές της πόλης, δηλαδή η Φ.Ε.Κ. η Μάντζαρος και από το 1981 και μετά η Φιλαρμονική «Καποδίστριας».
Από φέτος ζητά να προστεθεί στη πομπή και η Φιλαρμονική της Κορακιάνας «Σπύρος Σαμάρας», αλλά οι απόψεις διίστανται και είναι αμφίβολο, αν το Δημοτικό Συμβούλιο συναινέσει, ώστε να ικανοποιηθεί το αίτημα της Φιλαρμονικής. Όσοι έχουν αμφιβολίες για την ικανοποίηση του αιτήματος, επιχειρηματολογούν ότι αυτό δεν μπορεί να γίνει δεκτό για καθαρά τυπικούς λόγους, επειδή θα πρέπει η θρησκευτική εκδήλωση να ολοκληρωθεί σε συγκεκριμένη ώρα, αφού αμέσως μετά ακολουθεί η πρώτη Ανάσταση. Υπάρχει βεβαίως και ένα πιο πειστικό επιχείρημα που εδράζεται στο ερώτημα «αν ικανοποιηθεί το αίτημα της  « Σ. Σαμάρας», γιατί να μην ικανοποιηθούν πιθανά αιτήματα στο μέλλον άλλων περιφερειακών Φιλαρμονικών;».
Βεβαίως υπάρχει και ένα αντεπιχείρημα το οποίο επικαλούνται κάποιοι. Γιατί επετράπη στη Φιλαρμονική «Ομόνοια» του Γαστουρίου να συμμετέχει στη πομπή το Πρωτοκύριακο; Μια από τις απαντήσεις είναι ότι η συγκεκριμένη Φιλαρμονική συμμετείχε στην λιτανεία του Πρωτοκύριακου μέχρι την δεκαετία του 1960.
Και κάπου εδώ ανακύπτει ένα θέμα, που είναι μεγάλη συζήτηση για την διαχείριση του πολιτιστικού αποθέματος και της παράδοσης. Τι είναι παράδοση; Παράδοση είναι μόνο αυτά, έτσι όπως μας τα έχουν κληροδοτήσει οι προηγούμενοι; Ή παράδοση είναι και δημιουργία; Παράδοση είναι και εξέλιξη. Η παράδοση δεν εξελίσσεται και δεν πρέπει να προσαρμόζεται  στα δεδομένα μιας εποχής; Ναι, αλλά άλλο εξέλιξη και προσαρμογή και άλλο αλλοίωση ή σε κάποιες περιπτώσεις παραχάραξη. Είναι διαφορετικές έννοιες. Προφανώς οι μουσικοί της Φ.Ε.Κ για παράδειγμα το 1900 δεν έπαιζαν με τα ίδια όργανα που παίζουν σήμερα οι μουσικοί. Αυτό είναι εξέλιξη. Αλλά η Φ.Ε.Κ έβγαινε και τότε, όπως βγαίνει στη συγκεκριμένη λιτανεία και σήμερα, ενώ η «Σ. Σαμάρας» δεν βγαίνει, άρα εδώ προστίθεται ένα νέο στοιχείο. Και ξεκινά μια μεγάλη συζήτηση αν η παραδοσιακή διαμόρφωση της πομπής του Μ. Σαββάτου «αντέχει» το «νέο» στοιχείο για πρακτικούς λόγους πάντα, αν αλλοιώνεται η μορφή της πομπής ή αν δημιουργείται «δεδικασμένο» και εγείρουν και άλλες Φιλαρμονικές την αξίωση να συμμετέχουν και αυτές στη συγκεκριμένη λιτανεία.
Για όσους ζουν έξω από το νησί, αν τους μιλήσεις για αυτό το «πρόβλημα» που μας απασχολεί, θα καταλήξουν με ευκολία στο συμπέρασμα ότι «Είναι τρελοί αυτοί οι Κορφιάτες». Εδώ βρισκόμαστε στα πρόθυρα πολέμου με την γείτονα και αυτοί έχουν διχαστεί, για μια Φιλαρμονική και μια Λιτανεία. Για να μην πω το «δεν τους ενοχλεί που σε λίγο θα κάνουν αναρρίχηση στα βουνά με τα σκουπίδια και ασχολούνται αν είναι τρεις ή τέσσερις οι Φιλαρμονικές σε μια λιτανεία».
Δικαίως θα αναρωτηθούν, όσοι ζουν εκτός νησιού, αλλά αυτή ακριβώς είναι η ειδοποιός διαφορά μας με αυτούς. Για αυτό εμείς οι Κερκυραίοι είμαστε διαφορετικοί, γιατί αλλιώς αντιλαμβανόμαστε και βιώνουμε την παράδοση και πολύ περισσότερο, όταν πρόκειται για τα έθιμα του Πάσχα. Γι’ αυτό έχουμε το πιο όμορφο και ξεχωριστό Πάσχα, το οποίο όλοι οι άλλοι, θέλουν να μιμηθούν.
Δυστυχώς, ενώ οι άλλοι θέλουν να μιμηθούν το «Πάσχα μας», εμείς με τις διάφορες «προσθήκες» το αλλοιώνουμε ή σε ένα βαθμό το «εκχυδαΐζουμε». Και εδώ νομίζω ο Δήμος της Κέρκυρας, πρέπει να είναι αμείλικτος και να μην επιτρέψει σε καμία περίπτωση τις «εκπτώσεις» που θα ανατρέψουν τον βασικό πυρήνα των εθίμων που μας κληροδότησαν οι προγενέστεροι. Οι πατεράδες μας, οι παππούδες μας και οι προπαππούδες μας… Και κατά αντιστοιχία οι μανάδες μας, οι γιαγιάδες μας και οι προ- γιαγιάδες μας.
Δεν είναι δυνατόν οι μπότιδες να «φέρουν» την σημαία του ΟΣΦΠ, της ΑΕΚ, του ΠΑΟ ή του ΠΑΟΚ ή ακόμα και του ΑΟΚ.  Ούτε ταιριάζουν οι μαζορέτες μετά την πρώτη Ανάσταση. Γλυκύτατες και πανέμορφες ως Κερκυραίες, αλλά συνάδουν με άλλες εκδηλώσεις. Όλα αυτά δεν αποτελούν εξέλιξη του εθίμου, αλλά αλλοίωση του. Όπως επίσης θα πρέπει να σταματήσει αυτή η «ανορθογραφία» με την ατέρμονη και «ξεχειλωμένη» πομπή του Επιταφίου της Μητροπόλεως την Μεγάλη Παρασκευή.
Μέσα στην παγκοσμιοποιημένη κοινωνία του σήμερα η κατάργηση των εσωτερικών «συνόρων» των αυτοπροσδιορισμού της ταυτότητας και της πολιτιστικής παράδοσης, αποτελεί κίνδυνο που θα οδηγήσει στο να χάσουμε την ψυχή μας και αυτό θα είναι ολέθριο. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι τα ήθη, τα έθιμα και οι παραδόσεις ενός λαού συνθέτουν τον βασικό πυρήνα ενός αξιακού συστήματος που εξασφαλίζει την αρμονική κοινωνική ζωή του και την πορεία του στο μέλλον.
Και επειδή πιστεύω ότι ως πολίτες πρέπει να λέμε αυτό που πιστεύουμε, άσχετα, με το αν συμφωνούν οι άλλοι μαζί μας ή όχι, γιατί έτσι πρέπει να γίνεται ο δημόσιος διάλογος, θεωρώ ότι δεν θα πρέπει να ικανοποιηθεί το αίτημα της Φιλαρμονικής «Σ. Σαμάρας» για την συμμετοχή της στη Λιτανεία και στον Επιτάφιο του Μεγάλου Σαββάτου και παράλληλα να αρθεί η απόφαση για την συμμετοχή της Φιλαρμονικής «Ομόνοια» το Πρωτοκύριακο. Διαφορετικά το Δημοτικό Συμβούλιο έχει καταστρατηγήσει το πνεύμα του Συντάγματος για ισονομία και ισοπολιτεία.
Αλλά για να γίνει, πρέπει να έχεις άρχοντες να στηρίζουν τις αποφάσεις τους σε αρχές και να μην υπολογίζουν τον πολιτικό κόστος. Να μην έχουν «βαρίδια», αλλά να αγαπούν τον τόπο τους και τους συμπολίτες τους.