Ήρθε η ώρα κάποια στιγμή να τελειώνουμε με τα προβλήματα, τα οποία προφανώς είναι υπαρκτά και οξυμένα και να ασχοληθούμε με ζητήματα που σχετίζονται με την ανάπτυξη του τόπου μας. Ο αντίλογος που υπάρχει και που σε ένα βαθμό είναι δικαιολογημένος, εστιάζεται στο επιχείρημα «αν δεν λύσεις τα προβλήματα πως θα ασχοληθείς με την ανάπτυξη;» και ακούγεται λογικό.

Όμως, παρά τα οξυμένα προβλήματα υποδομών, κυρίως της διαχείρισης των απορριμμάτων, του οδικού δικτύου και της ύδρευσης, η Κέρκυρα παραμένει ένας ελκυστικός προορισμός για όσους επιθυμούν να επενδύσουν, κυρίως στον τουρισμό. Ίσως ακούγεται παράταιρο και ανακόλουθο, αλλά αυτή είναι η πραγματικότητα και θα πρέπει να την αξιοποιήσουμε. Και δεν το γράφω τυχαία, είμαι σε θέση να γνωρίζω ότι υπάρχει τεράστιο επιχειρηματικό ενδιαφέρον από χώρες της κεντρικής Ευρώπης, τόσο για την Κέρκυρα, όσο και για την Κρήτη. Προφανώς, όσοι κοιτούν επενδυτικά προς το νησί μας θα γνωρίζουν τα προβλήματα που υπάρχουν και που αντιμετωπίζουμε, παρά ταύτα όμως αυτά τα προβλήματα δεν λειτουργούν ως τροχοπέδη στο όποιο ενδιαφέρον υπάρχει. Και ο λόγος είναι απλός, τα προβλήματα υποδομών δηλαδή σκουπίδια, οδικό δίκτυο, ύδρευση και λοιπά, επιλύονται, η φυσική ομορφιά του νησιού, το brand name, η γεωπολιτική θέση, είναι ισχυρά συγκριτικά πλεονεκτήματα που δεν χάνονται.

Να θυμίσω ότι πριν λίγα χρόνια, λίγα μετά το 2010, η Κέρκυρα ήταν τιμώμενος τουριστικός προορισμός στη σημαντική διεθνή τουριστική έκθεση του Βελγίου. Σε μια αγορά, στο κέντρο της Ευρώπης, εκεί που χτυπά η «καρδιά» της Ευρώπης και που για τους τουριστικούς προορισμούς είναι ελκυστική και προσδοκώμενη λόγω της οικονομίας αυτών των κρατών και των πολιτών τους. Στόχος μας δεν πρέπει να είναι μόνο πως θα αυξήσουμε τις αφίξεις από το εξωτερικό, αλλά πως θα αυξήσουμε τα έσοδα και επισκέπτες από τις χώρες της κεντρικής Ευρώπης βοηθούν στο να αυξηθεί η μέση κατά κεφαλήν δαπάνη των τουριστών. Σίγουρα αποτελεί ένα στοίχημα και πρόκληση για τον τουριστικό μας προορισμό και που βεβαίως σχετίζεται με την βελτίωση των υποδομών.

Η βελτίωση των υποδομών είναι πλέον το μεγάλο στοίχημα και η μεγάλη πρόκληση για τις νέες αυτοδιοικητικές αρχές που ήδη έχουν αναλάβει τα καθήκοντα τους. Παράλληλα όμως θα πρέπει να αναπροσαρμόσουν και την στρατηγική τους και τον σχεδιασμό τους όσον αφορά την τουριστική προβολή. Γιατί εγκαταλείψαμε τις εκθέσεις στην καρδιά της Ευρώπης, όπως στο Βέλγιο για παράδειγμα; Είναι ένα ερώτημα.

Οι μεγάλες προκλήσεις είναι μπροστά μας, αλλά αυτό που θα πρέπει να προσέξουμε είναι, να μην μπούμε σε μια περιδίνηση προς τα κάτω, επικεντρωμένοι μόνο στην επίλυση των προβλημάτων. Παράλληλα θα πρέπει να αξιοποιήσουμε τις όποιες ευκαιρίες υπάρχουν για επενδυτικές πρωτοβουλίες στο νησί μας, να τις αξιολογήσουμε και να τις ενθαρρύνουμε αν κρίνουμε ότι θα προσφέρουν θετικές υπηρεσίες στον τόπο μας και στους κατοίκους του.

Το άρθρο δημοσιεύτηκε στις «Επισημάνσεις της Κυριακής», 08-09-2019.