Άνοιξε σήμερα στο Βερολίνο η 52η Διεθνής Έκθεση Τουρισμού (ΙΤΒ) τις πύλες της για περίπου 110.000 ειδικούς του κλάδου τις πρώτες τρεις ημέρες και το Σαββατοκύριακο για το ευρύ κοινό. Στη διεθνώς σημαντικότερη Έκθεση Τουρισμού συμμετέχουν γύρω στους 10.000 εκθέτες από περισσότερες από 180 χώρες του κόσμου. Στο Ελληνικό περίπτερο εκπροσωπούνται 85 τουριστικοί και ξενοδοχειακοί οργανισμοί, περιφέρειες και ναυτιλιακές εταιρείες. Από τις προκρατήσεις προκύπτει ότι η Ελλάδα είναι ο δημοφιλέστερος τουριστικός προορισμός των Γερμανών μετά την Ισπανία.

Με αυτόνομο Περίπτερο η Κέρκυρα

Το Επιμελητήριο Κέρκυρας σε συνεργασία με τον Δήμο συμμετέχουν στην Παγκόσμια Έκθεση Τουρισμού ITB στο Βερολίνο με δικό τους αυτόνομο περίπτερο.

Οι πρώτες εικόνες από την έκθεση δείχνουν εντυπωσιακό περίπτερο το οποίο φιλοξενεί τοπικά προϊόντα αλλά και πλούσιο ενημερωτικό υλικό.  Αξίζει να σημειώσουμε ότι η αυτόνομη παρουσία της Κέρκυρας γίνεται μετά από 20 και πλέον χρόνια στην συγκεκριμένη έκθεση. Αυτό οφείλεται στην άριστη οργάνωση του Επιμελητηρίου αλλά και του Δήμου Κέρκυρας που οργανώνουν μία σειρά από τουριστικές δράσεις την περίοδο της έκθεσης. Επικεφαλής της όλης προσπάθειας για την αυτόνομη παρουσία είναι ο Πρόεδρος του Τουριστικού Τμήματος του Επιμελητηρίου και Πρόεδρος AOCTA Βασίλης Καλούδης.

Η παρουσία της Περιφέρειας

Η Π.Ι.Ν συμμετέχει με διπλό περίπτερο εντός του χώρου του Ε.Ο.Τ.

Στην αποστολή συμμετέχουν  ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού & Νησιωτικής Πολιτικής κ. Σπύρος Γαλιατσάτος,  ο υπεύθυνος του περιπτέρου κ. Γιώργος Παπαβλασσόπουλος από την Π.Ε Κέρκυρας, καθώς και μεγάλος αριθμός επιχειρηματιών του τουρισμού.

Aύξηση των πωλήσεων για ελληνικούς προορισμούς

Σύμφωνα με στοιχεία του Ινστιτούτου Έρευνας της Τουριστικής Αγοράς (GfK) τα γερμανικά γραφεία ταξιδιών σημειώνουν μια αύξηση των πωλήσεων για ελληνικούς προορισμούς σε σχέση με πέρυσι κατά 40%. Αν και δεν είναι σίγουρο ότι αυτός ο αριθμός θα επιβεβαιωθεί στο τέλος της χρονιάς σε αυτό το ύψος, οπωσδήποτε όμως επιβεβαιώνεται μια τάση: Από 2,27 εκ. γερμανούς παραθεριστές το 2012 ο αριθμός τους αυξήθηκε σταδιακά στα 3,7 εκ. το 2017. Με τα μέχρι στιγμής στοιχεία αναμένεται ότι πάνω από 4 εκ. Γερμανοί θα επισκεφτούν φέτος την Ελλάδα.

Μιλώντας στη Deutsche Welle o Μίχαελ Φρέντζελ, πρόεδρος του Συνδέσμου Γερμανικού Τουριστικού Κλάδου (BTW), εκτιμά ότι η αύξηση των τουριστών που έρχονται στην Ελλάδα (27 εκ. το 2017) σχετίζεται με τις προόδους που σημειώθηκαν τα τελευταία χρόνια: «Η Ελλάδα είχε τη φήμη ενός ακριβού προορισμού. Από τότε που ξέσπασε η κρίση ακολουθήθηκε μια λογική πολιτική σε ό,τι αφορά τη σχέση τιμής-υπηρεσιών. Οι Γερμανοί αγαπούν την Ελλάδα, η χώρα είχε για αυτούς πάντα υψηλή προτεραιότητα. Με λογικές ξενοδοχειακές προσφορές και τιμές η Ελλάδα θα παραμείνει ένας δυνατός προορισμός». Εκτός αυτού πολλοί έλληνες ξενοδόχοι αξιοποίησαν τα αυξημένα έσοδα για να αναβαθμίσουν τα ξενοδοχεία τους επισημαίνει o Νόρμπερτ Φίμπιχ, πρόεδρος του Γερμανικού Συνδέσμου Τουριστικών Γραφείων (DRV).

Επιμήκυνση της σαιζόν με… γκολφ

Όμως αυτές οι προσπάθειες δεν αρκούν. Για να αυξήσει η Ελλάδα ακόμη περισσότερο τον αριθμό των ξένων τουριστών θα πρέπει να επιμηκύνει την τουριστική σαιζόν. «Αυτό εξακολουθεί να είναι μια μεγάλη πρόκληση για τον ελληνικό τουρισμό» τονίζει στη Deutsche Welle ο Ν. Φίμπιχ. «Η σαιζόν είναι σχετικά σύντομη. Οι αρμόδιοι έχουν μεν το θέμα στην ατζέντα τους αλλά το έχουν, ομολογουμένως, εδώ και πολλά χρόνια. Έχω όμως την εντύπωση ότι τώρα καταβάλλονται εντατικές προσπάθειες για την επιμήκυνση έτσι ώστε να δημιουργηθεί δυναμικό ανάπτυξης.»

Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος θα χρειασθεί ένα ευρύ φάσμα μέτρων – από κεφάλαια εκκίνησης για επενδύσεις μέχρι αύξηση του αριθμού των πτήσεων από το εξωτερικό την περίοδο Νοεμβρίου- Μαρτίου. Και προπαντός θα πρέπει να αναπτυχθούν προσφορές για τους τουρίστες πέραν του ήλιου, της θάλασσας και της αμμουδιάς. Αυτό σημαίνει για παράδειγμα διεύρυνση των πολιτιστικών προσφορών αλλά και του τουρισμού που σχετίζεται με διάφορες δραστηριότητες όπως η πεζοπορία και το γκολφ. Ως πρώην διευθύνων σύμβουλος της ΤUI o Μίχαελ Φρέντζελ είχε ασχοληθεί στο παρελθόν με αυτό το θέμα: «Το πρόβλημα στην Ελλάδα είναι ο μικρός κλήρος (σ.σ. πολλοί ιδιοκτήτες έχουν μικρές εδαφικές εκτάσεις). Για μια ξενοδοχειακή μονάδα είναι ένα απίστευτα επίπονο εγχείρημα επειδή θα πρέπει να διαπραγματευτεί με δεκάδες ιδιοκτήτες. Αυτός είναι ο λόγος που σε αντίθεση με την Τουρκία, στην Ελλάδα δεν υπάρχουν καθόλου προσφορές για γκολφ». Η δημιουργία γηπέδων γκολφ θα προσέλκυε όμως ένα εύπορο αγοραστικό κοινό που θα ερχόταν και τους χειμερινούς μήνες.

Με πληροφορίες απο το http://newpost.gr