Η αλήθεια είναι ότι κάθε Ιούλιο που η θερμοκρασία ανεβαίνει, ο ανθρώπινος οργανισμός δεν δουλεύει και στο “φόρτε του”. Είναι άλλωστε γνωστή και η λαϊκή ρήση “τα κανει αυτά γιατί τον βάρεσε η ζέστη στο κεφάλι”. Αυτά σκεφτόμουν όταν διάβασα το ΦΕΚ Νο 2082 με θέμα την έγκριση τροποποίησης κανονισμού τελών του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας. Δεν υπάρχει άλλη εξήγηση, σκεφτόμουν, εκτός κι αν πίσω από αυτή την απόφαση κρύβονται άλλοι πονηροί σκοποί. Ευτυχώς, σκεφτόμουν, τα τελευταία χρόνια, στα πλαίσια του ανταγωνισμού αλλά και γενικότερα του εξορθολογισμού των τιμών, με μπροστάρη τις Κερκυραϊκές Γραμμές, όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν κατεβάσει αρκετά τις τιμές των εισιτηρίων. Αυτό βέβαια είχε σαν αποτέλεσμα τα τελευταία χρόνια, την άνοδο της γραμμής Κέρκυρας-Ηγουμενίτσας με επακόλουθο την αύξηση του εσωτερικού τουρισμού για το νησί μας.
Να μην ξεχνάμε ότι πάνε σχεδόν δέκα χρόνια τώρα που οι Κερκυραϊκές Γραμμές χρεώνουν με δέκα (10) ευρω για το εισιτήριο του αυτοκινήτου, τιμή που ισχύει από όσο ξέρω ακόμα και μέχρι σήμερα. Η τιμή δε του εισιτηρίου του αυτοκινήτου από την Λευκίμμη προς την Ηγουμενιτσα έχει διαμορφωθεί στα πέντε (5) ευρώ. Και από την τιμή αυτή, ο Οργανισμός Λιμένα Ηγουμενίτσας μέχρι τώρα, εισέπραττε ποσοστιαια το 6.5 % επί του καθαρού ναύλου, δηλαδη 0,25 ευρω.
Αυτά βέβαια ίσχυαν μέχρι τώρα, για όλα τα λιμάνια της Ελλάδας. Με το νέο όμως αυτό ΦΕΚ φαίνεται ότι όλα αλλάζουν αλλά προσέξτε, μόνο για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και μόνο για τον προορισμό Ηγουμενίτσα – Κέρκυρα.
Έρχεται λοιπόν τώρα αυτη η νέα διάταξη και λέει: Δεν μάς ενδιαφέρουν οι εκπτωτικές σας πολιτικές, δεν μάς ενδιαφέρει η ανάπτυξη του εσωτερικού τουρισμού προς την Κέρκυρα, δεν μάς ενδιαφέρουν ούτε οι χαμηλές τιμές των εισιτηρίων προς τους επιβάτες. Αποφασίζομεν και…διατάσσομεν. Τέρμα η ποσοστιαία εισπραξη 6.5% επί του ναύλου. Όποια κι αν είναι η τιμή που θα πάρει ο πελάτης ο Οργανισμός Λιμένα Ηγουμενίτσας θα εισπράξει τρία (3) ευρώ. Και έτσι έχουμε το εξής τραγελαφικό. Για τα αυτοκίνητα που έρχονται από Ηγουμενίτσα προς Λευκίμμη που το εισιτήριο είναι μόλις πεντε (5) ευρώ, τα τρία (3) ευρώ θα πάμε στον Οργανισμό Λιμένα Ηγουμενίτσας, το ΦΠΑ 24% στο Δημόσιο και το υπόλοιπο περίπου 1 ευρώ θα παραμείνει στην πλοιοκτήτρια εταιρεία για να πληρώσει μισθούς, ταμεία, πετρέλαια άλλα λειτουργικά έξοδα και αποσβέσεις.
Αντιλαμβάνεστε λοιπόν ότι κάτι δεν πάει καλά. Γιατί ποια εταιρεία θα συνεχίσει να δίνει εκπτώσεις, όταν από κάθε πελάτη που θα μεταφέρει θα έχει και ζημιά; Γι αυτό ετοιμαστείτε για αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων απο Ηγουμενίτσα προς Κέρκυρα και δεν θα ευθύνονται γι αυτό οι πλοιοκτήτριες εταιρείες. Εκτός κι αν οι υπεύθυνοι, δεν ενδιαφέρονται για την χαμηλή τιμή του εισιτηρίου και όλα αυτά γίνονται για να κρατήσουν τον κόσμο απέναντι και να τον στρέψουν σε άλλους τουριστικούς προορισμούς αποκλείοντας έτσι την Κέρκυρα.
Και κλείνοντας έχω μεγάλη απορία να μάθω ποιοι ήταν οι εισηγητές αυτού του μέτρου αλλά και ποιοί το ενέκριναν.