Αναμφίβολα τα φουντούκια αποτελούν ένα από τα πιο νόστιμα και θρεπτικά σνακ για να συμπεριλάβουμε στις καθημερινές διατροφικές μας επιλογές.

Πλούσια σε υγιή λιπαρά, φυτικές ίνες, βιταμίνες και μέταλλα, δίνουν ώθηση στο σώμα και ενισχύουν τον οργανισμό απέναντι στις καρδιακές παθήσεις, στην διαχείριση του διαβήτη ακόμη και στην ενίσχυση της λειτουργίας του εγκεφάλου.

Τα φουντούκια είναι ο καρπός ενός άγριου φυλλοβόλου δέντρου της φουντουκιάς. Το φυτό αρχικά αναπτύχθηκε σε χώρες του Βόρειου Ημισφαιρίου, όμως στις μέρες μας η καλλιέργεια της επεκτείνεται και σε άλλα μέρη της γης.

Από τους προϊστορικούς κιόλας χρόνους υπάρχουν αναφορές πως τα φουντούκια αποτελούσαν αναπόσπαστο κομμάτι διατροφής, κατάλληλο για την ενίσχυση της γονιμότητας και της ευημερίας. Γεγονός που δεν οφειλόταν μόνο στην λεπτή και γλυκόπικρη γεύση τους, αλλά στο ότι η τακτική κατανάλωση συνέβαλε στην αύξηση των επιπέδων ενέργειας και χάριζε ευεξία.

Έτσι, τα φουντούκια δεν άργησαν να συμπεριληφθούν στην λίστα των superfoods με ισχυρή περιεκτικότητα θρεπτικών συστατικών και πλούσια γεύση.

Οφέλη

Τα πιο σπουδαία οφέλη που προσφέρουν στην υγεία:

  • Προάγουν την υγεία της καρδιάς: Όπως όλοι οι ξηροί καρποί, έτσι και τα φουντούκια διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στη διατήρηση της καρδιαγγειακής υγεία. Συγκεκριμένα, τα φουντούκια περιέχουν στη σύνθεση τους ένα μεγάλο ποσοστό φυτικών ινών, βιταμινών και υγιεινών λιπαρών οξέων, τα οποία συμβάλλουν στην εξισορρόπηση της χοληστερόλης και της αρτηριακής πίεσης, μειώνοντας ταυτόχρονα τον κίνδυνο εκδήλωσης καρδιακών διαταραχών.
  • Συμβάλλουν στη διαχείριση του διαβήτη: Ακόμη ένα πολύτιμο όφελος που παρέχουν τα μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα των φουντουκιών είναι η ικανότητα να βοηθούν στη διαχείριση των επιπέδων του διαβήτη. Ενώ η περιεκτικότητα τους σε μαγνήσιο, δρα προληπτικά μειώνοντας τον κίνδυνο εμφάνισης της νόσου.
  • Κορυφαία πηγή αντιοξειδωτικών: Εκτός από βιταμίνες και πολύτιμα μέταλλα, τα φουντούκια διαθέτουν ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες που εξουδετερώνουν αποτελεσματικά τις ελεύθερες ρίζες και προστατεύουν τον οργανισμό από σοβαρές και χρόνιες ασθένειες συμπεριλαμβανομένου του καρκίνου.
  • Ενισχύουν την υγεία του εγκεφάλου: Οι βιταμίνες Ε, Β1 και Β9, τα υγιή λιπαρά οξέα και το μαγγάνιο που βρίσκονται στα φουντούκια συμβάλλουν στην ενίσχυση των γνωστικών λειτουργιών. Ταυτόχρονα βοηθούν στην τόνωση του νευρικού συστήματος. και στη μείωση του κινδύνου εκφυλιστικών διαταραχών στους ηλικιωμένους. Ενώ δεν είναι αμελητέα η συμβολή τους στην υγιή ανάπτυξη του εμβρύου. Τέλος, τα φουντούκια φαίνεται να δρουν θετικά και στην καταπολέμηση της κατάθλιψης.
  • Βελτιώνουν την υγεία των μαλλιών και του δέρματος: Οι αντιοξειδωτικές ιδιότητες των φουντουκιών σε συνδυασμό με την βιταμίνη Ε, βοηθούν στην αποτελεσματική θεραπεία της ακμής. Προστατεύουν την επιδερμίδα από βλάβες που προκαλούν οι υπεριώδεις ακτινοβολίες. Επιβραδύνουν την εμφάνιση των σημείων γήρανσης και διατηρούν τα επίπεδα υγρασία και ελαστικότητας τόσο στο δέρμα, όσο και στα μαλλιά.

Φουντούκια για την καταπολέμηση της παχυσαρκίας

Τα φουντούκια, και οι ξηροί καρποί γενικότερα, περιέχουν στη σύνθεση τους υψηλά ποσοστά λιπαρών οξέων. Γεγονός που έχει προκαλέσει σύγχυση σχετικά με το αν η κατανάλωση τους οδηγεί στην αύξηση του βάρους.

Η αλήθεια είναι πως στα φουντούκια περιέχονται μεγάλες ποσότητες λιπαρών οξέων και θερμίδων. Ωστόσο, η κατανάλωση της συνιστώμενης ημερήσια δόσης μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση της παχυσαρκίας.

Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η μοναδική σύνθεση τους αποτελείται από μεγάλη ποικιλία θρεπτικών συστατικών που μας επιτρέπει να τα καταναλώσουμε (στις συνιστώμενες ποσότητες) χωρίς να έχουμε τον φόβο να πάρουμε κιλά.

Πιο συγκεκριμένα, η βιταμίνη Β1 διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στη διαδικασία μεταβολισμού των υδατανθράκων σε γλυκόζη, ενώ παράλληλα, ενισχύει και την παραγωγή ερυθρών αιμοσφαιρίων. Ουσίες απαραίτητες για τη διατήρηση των επιπέδων ενέργειας.

Ταυτόχρονα, η ικανότητα του μαγγανίου να βελτιώνει τη λειτουργία των πεπτικών ενζύμων, βοηθά σημαντικά τους παχύσαρκους και τους υπέρβαρους, να χάσουν τα περιττά κιλά.

Επιπροσθέτως, η υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες αυξάνει το αίσθημα κορεσμού. Γεγονός που αποτρέπει την υπερκατανάλωση φαγητού και κατ’ επέκταση την αύξηση του βάρους.

Αντιλαμβανόμενοι λοιπόν τα οφέλη των φουντουκιών, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι οι νόστιμοι ξηροί καρποί συμπεριλαμβάνονται στην κατηγορία των υγιεινών σνακ, που αποτελούν έναν ισχυρό σύμμαχο στην προσπάθεια να απαλλαγούμε από τα περιττά κιλά.

Διατροφικό προφίλ των φουντουκιών

30 γραμμάρια φουντούκια περιέχουν περίπου:

  • 176 θερμίδες
  • Υδατάνθρακες: 4,7 gr
  • Πρωτεΐνες: 4,2 gr
  • Λιπαρά οξέα: 17 gr
  • Φυτικές Ίνες: 2,7 gr
  • Βιταμίνη Β1: 0,2 mg (12%)*
  • Βιταμίνη Β6: 0,2 mg (8%)*
  • Βιταμίνη Β9: 31,6 μg  (8%)*
  • Βιταμίνη Ε: 4.2mg  (21%)*
  • Βιταμίνη Κ: 4 μg (5%)*
  • Φώσφορο: 81,2 mg (8%)*
  • Μαγνήσιο: 45,6 mg (11%)*
  • Σίδηρο: 1,3 mg (7%)*
  • Μαγγάνιο: 1.7 mg (86%)*
  • Χαλκό: 0,5 ml (24%)*
  • Κάλιο: 190mg (5%)*
  • Ψευδάργυρο: 0,7 mg (5%)*

Τα φουντούκια περιέχουν επίσης σημαντικές ποσότητες βιταμινών Β3, C και ασβέστιο.

Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ: https://www.votanonkipos.gr/