Ξεκίνησε το 2019 και συνεχίζεται από την αρχή του έτους η περίοδος των διεθνών τουριστικών εκθέσεων, η οποία ξεκίνησε τον περασμένο Νοέμβριο, με μια από τις πρώτες εκθέσεις στην πρωτεύουσα της Αυστρίας της Βιέννης.

Η διεθνής τουριστική έκθεση της Βιέννης είναι μια παραδοσιακή έκθεση και σημαντική, αφού πραγματοποιείται σε μια ενδιαφέρουσα αγορά για κάθε τουριστικό προορισμό.

Οι Αυστριακοί τουρίστες διαθέτουν το προφίλ που επιθυμεί να προσελκύσει κάθε τουριστικός προορισμός ο οποίος σέβεται τον εαυτό του, διαθέτουν ποιοτικά χαρακτηριστικά, ισχυρό «πορτοφόλι», επαναλαμβάνουν τα ταξίδια τους στους προορισμούς που τους αρέσουν και το κυριότερο δεν ταξιδεύουν μόνο στη high season, στην «υψηλή» περίοδο, αλλά στην αρχή και στο τέλος της περιόδου, ενισχύοντας την προσπάθεια για επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Να θυμίσω ότι οι Αυστριακοί τουρίστες, όχι πριν πολλά χρόνια, αποτελούσαν την τρίτη δύναμη για τον Κερκυραϊκό τουρισμό μετά τους Άγγλους και τους Γερμανούς, ενώ τώρα στην τρίτη θέση βρίσκονται οι Πολωνοί και οι Αυστριακοί έχουν «κατρακυλήσει» στις πιο κάτω θέσεις.

Οι Αυστριακοί οι οποίοι ταξιδεύουν στην Ελλάδα κατά κόρον, αλλά τα τελευταία χρόνια επιλέγουν άλλους τουριστικούς προορισμούς του εσωτερικού, όπως την Ρόδο, την Κω και την Κρήτη και εσχάτως τη Ζάκυνθο και την Κεφαλονιά, με μικρότερους αριθμούς βέβαια, όχι όμως την Κέρκυρα. Και λέω την Κέρκυρα γιατί οι Αυστριακοί συνδέονται ιστορικά κατά κάποιον τρόπο με την Κέρκυρα, λόγω του παλατιού της αγαπημένης τους Αυτοκράτειρας Ελισάβετ, της γνωστής Σίσυ. Και βεβαίως μιλάμε για το Αχίλλειο. Θα ρωτήσει κάποιος, είναι αυτός ένας ισχυρός ή αρκετός λόγος για να επιλέξει ο Αυστριακός τουρίστας για τις διακοπές του το νησί μας; Ίσως δεν μπορεί να είναι ένας ισχυρός λόγος, αλλά σίγουρα είναι ένα συγκριτικό πλεονέκτημα, που σε συνδυασμό με τις τουριστικές απαιτήσεις των αυστριακών ταξιδιωτών μπορεί να αποτελέσει τον συν στα κριτήρια του για την επιλογή του τουριστικού προορισμού.

Και το λέω αυτό γιατί οι Αυστριακοί τουρίστες, όπως οι κεντροευρωπαίοι τουρίστες έχουν αυξημένες απαιτήσεις από τους τουριστικούς προορισμούς που επιλέγουν, όπως 5αστερα ξενοδοχεία, τα οποία από το καλοκαίρι του 2018 διαθέτουμε πλέον στο νησί και το 2019 θα μπουν στη «μάχη» και άλλες αναβαθμισμένες και ποιοτικές ξενοδοχειακές μονάδες.

Όχι μόνο η Αυστρία, αλλά γενικότερα η κεντρική Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας, αλλά και του Βελγίου και της Ελβετίας, είναι μια άκρως ενδιαφέρουσα αγορά προέλευσης τουριστών, για τον τουριστικό μας προορισμό, που δυστυχώς όμως τα τελευταία χρόνια έχουμε εγκαταλείψει τις στοχευμένες δράσεις προσέλκυσης τουριστών. Να θυμίσω τις δράσεις που είχε κάνει στο παρελθόν η Περιφερειακή αρχή Σπύρου για να προσελκύσει έναν μεγάλο αριθμό συνταξιούχων Αυστριακών τουριστών, οι οποίοι πλέον ταξιδεύουν στη Ρόδο και την Κρήτη, καθώς επίσης και το ότι το 2013 η Κέρκυρα ήταν τιμώμενος τουριστικός προορισμός στο Βέλγιο, στην διεθνή τουριστική έκθεση που πραγματοποιείται εκεί. Όλα αυτά πλέον αποτελούν παρελθόν. Είναι αποπροσανατολιστικό το να στεκόμαστε μόνο στα στοιχεία των τελευταίων ετών που παρουσιάζουν αύξηση στις αφίξεις λόγω των συγκυριών στους γειτονικούς τουριστικούς προορισμούς της Τουρκίας και της βόρειας Αφρικής. Τα πράγματα αλλάζουν και θα το δούμε σύντομα. Το ερώτημα που τίθεται είναι, πόσο είμαστε έτοιμοι να ανταπεξέλθουμε σε αυτές τις εκ νέου, νέες συγκυρίες;

Τα μηνύματα που έρχονται από την έκθεση της Αυστρίας είναι θετικά, για την χώρα μας αφού οι προκρατήσεις παρουσιάζουν αύξηση κατά 10% περίπου. Αλλά η πλειοψηφία αυτού του 10% θα ταξιδέψει στη Κρήτη, τη Ρόδο και την Κω και λιγότερο στο Ιόνιο και πολύ λιγότερο στη Κέρκυρα.

Το άρθρο δημοσιεύτηκε στις «Επισημάνσεις της Κυριακής», 13-01-2019.