Επειδή παρατηρώ πολλά σχόλια στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης που αμφισβητούν τις προθέσεις του Νίκου Δένδια, Κοινοβουλευτικού εκπροσώπου της Ν.Δ και πρώην Υπουργού και πρώην Βουλευτή Κέρκυρας, νυν Β! Αθήνας, να καταθέσει ερώτηση γιατί έχει διαγραφεί το έργο των Φραγμάτων από τον κατάλογο των μεγάλων έργων της προγραμματικής περιόδου 2014 – 2020 και επειδή επίσης παρατηρώ διάφορες ερμηνείες της πρωτοβουλίας αυτής, που καμία σχέση δεν έχουν με την πραγματικότητα, οφείλω να πω τα πράγματα με το όνομα τους.

Είτε αρέσει σε κάποιους, είτε όχι, πρέπει να πω ότι είχε χρέος και ήταν υποχρέωση του Νίκου Δένδια να καταθέσει ερώτηση για το συγκεκριμένο έργο, γιατί ήταν ένας από αυτούς που εργάστηκαν μεθοδικά, ούτως ώστε να «ωριμάσει» και να βρίσκεται σε φάση δημοπράτησης, άσχετα με τις προθέσεις των Κυβερνήσεων, συμπεριλαμβανομένης και της σημερινής Κυβέρνησης, που «απένταξε» το έργο από τον κατάλογο των μεγάλων έργων και που δυστυχώς δεν προχώρησε το έργο, τουλάχιστον μέχρι σήμερα.

Είτε αρέσει σε κάποιους, είτε όχι, είτε δεν το γνωρίζουν οι περισσότεροι, είναι ένα έργο, που είχε τύχει της συντριπτικής πλειοψηφίας των θεσμικών παραγόντων και εκπροσώπων του νησιού μας από το 1995, όταν και ξεκίνησε. Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις, δήμοι και ο Μητροπολιτικός και οι Καποδιστριακοί, Τεχνικό Επιμελητήριο, κόμματα σχεδόν όλα, Επιμελητήριο (Εμπορικό) και άλλοι, συμφωνούσαν στην υλοποίηση του έργου. Μάλιστα για να διευκολυνθεί η υλοποίηση του, διαλύθηκαν οι δύο Σύνδεσμοι Ύδρευσης που υπήρχαν και συνενώθηκαν σε έναν. Αυτά να μην τα ξεχνάμε. Υπήρχε ομοφωνία και ομοθυμία για το έργο πριν φθάσουμε στη ρήση του σημερινού Πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στο Αναπτυξιακό Συνέδριο, περί «Φαραωνικού» έργου και ότι «πίνετε πολύ νερό εσείς οι Κερκυραίοι». Ναι, αλλά όχι από τις βρύσες μας κύριε Πρωθυπουργέ, αλλά το αγοράζουμε με τις «6αδες». Και δυστυχώς δεν υπήρξε καμία αντίδραση από την πλευρά της Κέρκυρας. Αυτό να το κρατήσουμε.

Το έργο αυτό είχε συγκεκριμένους «σταθμούς» και συγκεκριμένα πολιτικά πρόσωπα που εργάστηκαν για να φθάσει στη φάση της υλοποίησης. Να θυμηθούμε τους «σταθμούς» και τα πρόσωπα.

Κατ’ αρχάς η συζήτηση και το έργο ξεκίνησε το 1995 με Πρόεδρο της ΔΕΥΑΚ τον Έντυ Παπαντωνάτο, όταν είχε προσκαλέσει την ομάδα Φορνιέ, η οποία είχε προτείνει τρεις λύσεις για την επίλυση του υδρευτικού προβλήματος του νησιού και επελέγη τελικά η λύση των Φραγμάτων.

Το 1998 επί Προεδρίας ΔΕΥΑΚ του αείμνηστου Σπύρου Μανωλάτου με την συμβολή του πρώην Πρωθυπουργού μακαριστού Γεωργίου Ράλλη, χρηματοδοτήθηκε η ΔΕΥΑΚ με το ποσό των 7.5 δις δραχμών για να γίνουν έργα στην προοπτική των φραγμάτων. Δίκτυα και άλλα.

Στις αρχές της δεκαετίας του 2000 οι δύο σύνδεσμοι ενώθηκαν σε έναν με Πρόεδρο τον Αλέκο Αυλωνίτη. Το 2006 όταν βάδιζε προς το τέλος του το Γ! Κ.Π.Σ και το έργο δεν μπορούσε να γίνει «γέφυρα» στο ΕΣΠΑ 2007 – 2014 γιατί δεν είχαν προχωρήσει οι απαλλοτριώσεις και κάποια άλλα ζητήματα, οι 5 Δήμαρχοι του βορρά προκάλεσαν σύσκεψη στον Αγρό και αποφασίστηκε να τρέξουν οι διαδικασίες, ώστε το έργο που βρισκόταν στο «κόκκινο» να σωθεί και να γίνει «γέφυρα» κάτι που τελικά επετεύχθη. Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας τότε ο Σωτήρης Βόσδου.

Εκείνη την περίοδο «αναλαμβάνει» πρωτοβουλίες, ο τότε Βουλευτής Κέρκυρας και μετέπειτα Υπουργός Νίκος Δένδιας με αλλεπάλληλα ταξίδια στις Βρυξέλλες, για να ξεπεραστούν τα όποια γραφειοκρατικά εμπόδια, να «ωριμάσουν» οι μελέτες και να φθάσει το έργο σε φάση δημοπράτησης. Είχε μπει στο έργο και η «υπογραφή» του Νίκου Δένδια. Το 2009 δυστυχώς για το έργο, αναλαμβάνει η Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και τότε υπήρξαν κάποιες καθυστερήσεις, που το έφεραν πίσω. Βέβαια εκείνη την περίοδο και λίγο μετά, καθυστερεί η διαδικασία των τελευταίων απαλλοτριώσεων, λόγω της απεργίας των Δικαστικών. Οι τελευταίες απαλλοτριώσεις έγιναν γύρω στο 2013 περίπου. Το έργο πια ήταν ώριμο και έτοιμο να δημοπρατηθεί, κάτι που όμως δεν συνέβη. Και όχι μόνο αυτό, πριν από λίγο καιρό η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ το απένταξε, το διέγραψε από τον κατάλογο των μεγάλων έργων.

Όφειλε λοιπόν ο Νίκος Δένδιας και για να είναι πολιτικά συνεπής ο ίδιος και προς τους συμπολίτες του, γιατί είναι Κερκυραίος, αλλά και προς τον εαυτό του να καταθέσει την ερώτηση και από την απάντηση να αποσαφηνιστούν κατά πόσο ισχύουν οι τελευταίες δηλώσεις και δεσμεύσεις της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ ότι «κάναμε λάθος γιατί από τον Αναπτυξιακό Συνέδριο έλειπε ο κύριος Σπίρτζης και το έργο θα ολοκληρωθεί σε τρεις φάσεις, αλλά μετά το 2020». Μπορεί να γίνει; Πόσο αντιστοιχούν στην πραγματικότητα αυτές οι δεσμεύσεις. Θα περιμένουμε την απάντηση στην ερώτηση Νίκου Δένδια.