Ο Δήμαρχος Κώστας Νικολούζος, από το Βερολίνο, ήταν σαφής όσον αφορά στην έλλειψη συνεργασίας μεταξύ Περιφέρειας και Δήμου για την τουριστική προβολή. «Δυστυχώς δεν μπορέσαμε να συνεργαστούμε με την Περιφέρεια για την τουριστική προβολή, είχαμε διαφορετική προσέγγιση» είπε χαρακτηριστικά, την στιγμή που η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, κάτω από την «ομπρέλα της» έθεσε και τα 23 νησιά και για μια ακόμα φορά κέρδισε τις εντυπώσεις σε μια ακόμα μεγάλη διεθνή τουριστική έκθεση και εν προκειμένω για την ΙΤΒ την μεγαλύτερη και σπουδαιότερη στην Ευρώπη.

Για να καταλάβετε τι σημαίνει το «δεν μπορέσαμε να συνεργαστούμε με την Περιφέρεια» που είπε ο Δήμαρχος, η Περιφέρεια διαθέτει ένα μπάτζετ περίπου 1 εκατομμύριο ίσως και λίγο παραπάνω για την τουριστική προβολή και ο Δήμος από την πλευρά του γύρω στις 40.000 ευρώ, όπερ σημαίνει η Περιφέρεια θα μπορούσε να χρηματοδοτήσει τους Δήμους των Ιονίων νησιών για να κάνουν την τουριστική τους προβολή στο πλαίσιο μιας συνεργασίας μαζί της στις αγορές που το κάθε νησί ρίχνει το βάρος του.

Αν λοιπόν η σημερινή Περιφερειακή Αρχή είχε άλλη άποψη για την τουριστική προβολή και την ανάγκη συνεργασίας με τους Δήμους, τα πράγματα θα ήταν πολύ διαφορετικά. Αλλά με τα «αν» δεν γράφεται ιστορία.

Ιστορία θα γραφεί στις 26 Μαΐου, όταν η απερχόμενη Περιφερειακή Αρχή θα «πάει σπίτι της» και μαζί οι αντιλήψεις της που μας έφεραν πίσω. Στο Βερολίνο η Κέρκυρα πήγε με δικό της αυτόνομο περίπτερο, επειδή κάποιοι είναι ρομαντικοί και πείσμωνες για να μπορέσουν να προσφέρουν στον τόπο τους. Έτσι η παρουσία μας ήταν αξιοπρεπέστατη αλλά μπορούμε πολλά περισσότερα όταν υπάρχουν συνέργειες και κοινές προσπάθειες.

Πάμε λοιπόν στην πρόταση, γιατί θέλω πάντα να είμαι θετικός και να μην μιζεριάζω επειδή κάποιοι δεν γνωρίζουν και δεν έχουν φαντασία για το πώς θα προβάλουμε στο εξωτερικό και στο εσωτερικό τα νησιά μας. Δύο μήνες περίπου αφού η Κέρκυρα κέρδισε στο διαγωνισμό και αναδείχθηκε ο κορυφαίος προορισμός για να γυριστούν κινηματογραφικές ταινίες στην Ευρώπη, έπρεπε να πάμε στο Βερολίνο και στην ΙΤΒ με αυτό το συγκριτικό πλεονέκτημα. Με ένα τουριστικό περίπτερο σαν κινηματογραφικό πλατό, με ένα παζλ από εικόνες με τις ταινίες που έχουν γυριστεί στο νησί μας και με ένα μεγάλο αφιέρωμα και event στην σειρά των Νταρελς που είναι η κορυφαία σειρά του BBC. Η αξία των κινηματογραφικών ταινιών, ως «εργαλείων» προώθησης μιας χώρας είναι μεγάλη.

Η εικόνα της χώρας μας γενικά, ως αναγνωρίσιμου τουριστικού προορισμού αλλά και ως τόπος με ιδιαίτερο φυσικό πλούτο, μοναδικούς ανθρώπους και σημαντική ιστορία δημιουργήθηκε τα τελευταία 50 χρόνια, κυρίως μέσα από τις ξένες κινηματογραφικές παραγωγές που επέλεξαν ως σκηνικό τη χώρα μας. Η εικόνα αυτή στα χρόνια που ακολούθησαν χρησιμοποιήθηκε και από τον ΕΟΤ ως πολιτική μάρκετινγκ για τις διαφημιστικές του εκστρατείες.

Αυτά τα στερεότυπα και ειδικότερα αυτά που αναφέρονται στο χώρο, συναντώνται ιδιαίτερα έντονα στις τουριστικές περιοχές όπως τα Επτάνησα αφού εδώ γυρίστηκαν πολλές και φημισμένες ταινίες του Χόλιγουντ. Ειδικά στη Κέρκυρα έχει γυριστεί το 10% περίπου των ξένων παραγωγών που γυρίστηκαν στην Ελλάδα.

Η TUI έκανε μάλιστα ένα αφιέρωμα στους τουριστικούς προορισμούς που έχουν γυριστεί ταινίες του Τζέιμς Μπόντ μεταξύ των οποίων και η Κέρκυρα. Η πλειοψηφία των ταινιών που γυρίστηκαν βοήθησαν τις περιοχές που επελέγησαν τουριστικά, με τελευταίο και χαρακτηριστικό παράδειγμα τη Κεφαλλονιά, όπου γυρίστηκε η ταινία «Το Μαντολίνο του Λοχαγού Κορέλι» και τα επόμενα χρόνια επισκέφθηκαν το νησί πολλοί φημισμένοι καλλιτέχνες του Χόλιγουντ με την αντίστοιχη διαφήμιση σε ξένα έντυπα και στον ηλεκτρονικό τύπου του εξωτερικού. Είναι αδιαμφισβήτητη η θετική επίδραση στο τουριστικό προορισμό και στο τουριστικό προορισμό των κινηματογραφικών ταινιών, αφού μεταφέρουν τον πολιτισμό, την ιστορία, τις φυσικές ομορφιές αλλά και τον αρχιτεκτονικό πλούτο του τόπου μας. Στο πλαίσιο αυτό θα μπορούσαμε, επειδή στο Ιόνιο έχουν γυριστεί πολλές ταινίες του Χόλιγουντ και όχι μόνο, να δημιουργήσουμε ένα σποτ, σπονδυλωτό με έξυπνο σενάριο, από αποσπάσματα των ταινιών, το οποίο θα προβάλαμε στο περίπτερο μας σε προτζέκτορα και βέβαια με διάφορα αφιερώματα μέσω των social media.

Ο στόχος είναι διττός.

Να αναδείξουμε, την παλαιότερη αγάπη του Χόλυγουντ αλλά και άλλων ξένων παραγωγών για τον τόπο μας, που τον επέλεγαν για να γυριστούν οι ταινίες τους και να αναθερμάνουμε το ενδιαφέρον για μελλοντικές παραγωγές, με παραπομπή στον πρόσφατο διαγωνισμό που ανέδειξε την Κέρκυρα κορυφαίο τόπο για να γυριστούν κινηματογραφικές ταινίες. Επίσης να μάθουν οι νεότεροι και να προκαλέσουμε το ενδιαφέρον τους για να επισκεφθούν τον τόπο μας. Αλλά βέβαια μόλις αλλάξει η Περιφερειακή αρχή αυτά και πολλά άλλα μπορούν να γίνουν, γιατί η σημερινή Περιφερειακή αρχή ακούει Κέρκυρα και βγάζει… μπιμπίκια!!!