Οι απώλειες των αποσκευών, οι καθυστερημένες και ακυρωμένες πτήσεις, δυστυχώς, μπορούν να προκαλέσουν πολλή ταλαιπωρία και άγχος και να «χαλάσουν» τις διακοπές μας. Όσοι ετοιμαζόμαστε να ταξιδέψουμε ή να κλείσουμε το επόμενο αεροπορικό ταξίδι μας χρήσιμο είναι να γνωρίζουμε τα δικαιώματά μας.

Ενόψει της αυξημένης κινητικότητας, η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, δίνει μια σειρά πληροφορίες σχετικά με τα δικαιώματα των ταξιδιωτών.

Πότε ισχύουν τα δικαιώματά μας

Τα δικαιώματά, ισχύουν σύμφωνα με τη νομοθεσία της Ε.Ε., μόνο εάν:

  • Η πτήση εκτελείται από και προς χώρα κράτος μέλος της Ε.Ε., από αερομεταφορέα οποιασδήποτε χώρας, εντός ή εκτός Ε.Ε.
  • Η πτήση εκτελείται από τρίτη χώρα, εκτός Ε.Ε., προς χώρα της Ε.Ε., από αερομεταφορέα χώρας της Ε.Ε.
  • Η πτήση εκτελείται από χώρα της Ε.Ε., προς τρίτη χώρα εκτός Ε.Ε., από αερομεταφορέα χώρας εντός ή εκτός Ε.Ε.

Ως χώρες της Ε.Ε. θεωρούνται τα 28 κράτη μέλη, καθώς και η Ισλανδία, η Ελβετία και η Νορβηγία.

Άρνηση επιβίβασης

Στην περίπτωση που η αεροπορική εταιρεία αρνείται την επιβίβασή μας στο αεροσκάφος, λόγω υπεράριθμων επιβατών ή για λόγους ασφάλειας, η εταιρεία αναζητεί αρχικά επιβάτες – εθελοντές, διατεθειμένους να παραιτηθούν από τις κρατήσεις τους, με αντάλλαγμα κάποιο όφελος, υπό όρους που θα συμφωνηθούν μεταξύ ενδιαφερόμενου επιβάτη και εταιρείας. Εάν δεν παρουσιαστεί αρκετός αριθμός εθελοντών, έτσι ώστε να επιτραπεί στους εναπομένοντες επιβάτες με κρατήσεις να επιβιβασθούν στο αεροσκάφος, η εταιρεία μπορεί να αρνηθεί την επιβίβαση μας. Σε αυτή την περίπτωση, δικαιούμαστε:

Aποζημίωση, η οποία κυμαίνεται από 250 ευρώ έως 600 ευρώ, και συγκεκριμένα:

  • 250 ευρώ για όλες τις πτήσεις έως και 1.500 χλμ.,
  • 400 ευρώ για όλες τις πτήσεις μεταξύ κρατών μελών της Ε.Ε. άνω των 1.500 χλμ., και όλες τις άλλες πτήσεις μεταξύ 1.500 και 3.500 χλμ.,
  • 600 ευρώ για όλες τις πτήσεις που δεν εμπίπτουν στις παραπάνω δύο κατηγορίες.

Η αποζημίωση μπορεί να μειωθεί κατά 50%, εάν προσφέρεται μεταφορά στον προορισμό μας με άλλη πτήση και φτάσουμε με καθυστέρηση:

  • 2 ωρών για όλες τις πτήσεις έως και 1.500 χλμ.,
  • 3 ωρών για όλες τις πτήσεις μεταξύ κρατών μελών της Ε.Ε. άνω των 1.500 χλμ. και όλες τις άλλες πτήσεις μεταξύ 1.500 και 3.500 χλμ.,
  • 4 ωρών για όλες τις πτήσεις που δεν εμπίπτουν στις παραπάνω 2 κατηγορίες.

Η αεροπορική εταιρεία, οφείλει επίσης, να μας προσφέρει κατ’ επιλογή, τις παρακάτω δυνατότητες:

  • την επιστροφή του πλήρους αντιτίμου του εισιτηρίου , εντός 7 ημερών, για το μέρος του ταξιδιού που δεν πραγματοποιήθηκε και για το μέρος του ταξιδιού που ήδη πραγματοποιήθηκε, εφόσον η πτήση δεν εξυπηρετεί πλέον κανένα σκοπό, σε σχέση με το αρχικό σχέδιο, καθώς επίσης και πτήση επιστροφής στο αρχικό σημείο αναχώρησης, το νωρίτερο δυνατό.
  • τη μεταφορά στον τελικό προορισμό, με την νωρίτερη δυνατή πτήση, με συγκρίσιμους όρους μεταφοράς,
  • τη μεταφορά στον τελικό προορισμό, άλλη ημέρα που μας εξυπηρετεί, εφόσον υπάρχει διαθεσιμότητα θέσεων, με συγκρίσιμους όρους μεταφοράς.

Ωστόσο, αν επιλέξουμε μια από τις 3 παραπάνω δυνατότητες, χάνεται το δικαίωμά για τις υπόλοιπες.

Για όσο χρόνο διαρκεί η αναμονή, δικαιούμαστε επιπρόσθετες παροχές από την εταιρεία, όπως:

  • δωρεάν γεύματα και αναψυκτικά ανάλογα του χρόνου αναμονής,
  • διανυκτέρευση σε ξενοδοχείο, όταν είναι αναγκαία η παραμονή για μία ή περισσότερες νύκτες, ή για διάστημα μεγαλύτερο από αυτό που σχεδιάζαμε,
  • μεταφορά μεταξύ αεροδρομίου και καταλύματος,
  • δυνατότητα πραγματοποίησης τηλεφωνημάτων ή αποστολής μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail).

Καθυστέρηση πτήσης

Η καθυστέρηση, θα πρέπει να είναι, σύμφωνα με εκτίμηση της εταιρείας, μεγαλύτερη των 2 ωρών. Διακρίνεται σε 3 περιπτώσεις και συγκεκριμένα:

  • 2 ώρες ή περισσότερο για όλες τις πτήσεις έως 1.500 χλμ.,
  • 3 ώρες ή περισσότερο για πτήσεις εντός Ε.Ε. άνω των 1.500 χλμ. και για όλες τις άλλες πτήσεις μεταξύ 1.500 χλμ. και 3.500 χλμ.,
  • 4 ώρες ή περισσότερο για τις υπόλοιπες πτήσεις, που δεν εμπίπτουν στις 2 προηγούμενες κατηγορίες.

Για όσο χρόνο διαρκεί η αναμονή, δικαιούμαστε και σε αυτήν την περίπτωση επιπρόσθετες παροχές από την εταιρεία, όπως: δωρεάν γεύματα και αναψυκτικά ανάλογα του χρόνου αναμονής, διανυκτέρευση σε ξενοδοχείο, μεταφορά μεταξύ αεροδρομίου και καταλύματος κλπ

Πηγή: https://www.newsbomb.gr

Copyright Notice

Για την οποιαδήποτε αντιγραφή ή αναπαραγωγή του άρθρου αυτού, θα πρέπει αυστηρά να αναφέρεται η αρχική πηγή με ενεργό σύνδεσμο.

Ακολουθήστε το Corfu TV News στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις Eιδήσεις απο την Ελλάδα και τον κόσμο στο Corfu TV News