Την περασμένη Τετάρτη 27 Σεπτεμβρίου εορτάστηκε η Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού που έχει καθιερωθεί να εορτάζεται από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού από το 1970.

Όπως επιβάλλει το έθιμο, όλοι οι τουριστικοί προορισμοί, τουλάχιστον αυτοί που σέβονται τον «εαυτό» τους, δηλαδή, αναγνωρίζουν ότι η συγκεκριμένη οικονομική δραστηριότητα είναι αναπτυξιακό εργαλείο για τον τόπο τους και συμβάλει αποφασιστικά στο οικονομικό γίγνεσθαι της τοπικής κοινωνίας, διοργάνωσαν εκδηλώσεις. Με αυτόν τον τρόπο, άδραξαν την ευκαιρία του εορτασμού, για να αναδείξουν και να προβάλλουν και άλλα συγκριτικά πλεονεκτήματα του τόπου τους, αλλά και να προσφέρουν σε όσους έχουν επιλέξει τον τόπο τους για να περάσουν τις διακοπές τους την συγκεκριμένη χρονική περίοδο, μια γεύση και ευκαιρία διασκέδασης.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Ρόδος, όπου η Αντιδημαρχία τουρισμού της Ρόδου μαζί με τον καθ’ ύλην αρμόδιο Οργανισμό, διοργάνωσαν για όλο τον μήνα Σεπτέμβριο μια σειρά από εκδηλώσεις. Ανάλογες εκδηλώσεις με αφορμή τον συγκεκριμένο εορτασμό έκαναν και άλλοι τουριστικοί προορισμοί της χώρας μας, όπως στη Κρήτη, στη Χαλκιδική και αλλού.

Εμείς τι κάναμε;

Από την πλευρά του Δήμου και πιο συγκεκριμένα της Αντιδημαρχίας Τουρισμού, δεν εκδόθηκε ούτε καν μια ανακοίνωση με δυο τρεις αράδες με αφορμή τον συγκεκριμένο εορτασμό. Η αδιαφορία έφτασε στο «κόκκινο» που αρχίσαμε να αμφιβάλουμε για το αν υφίσταται ακόμα Αντιδημαρχία Τουρισμού. Γενικά, αν εξαιρέσουμε δυο τρεις ανακοινώσεις, η Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού στη Κέρκυρα, η οποία στηρίζει την οικονομία της πάνω από το 85% στον τουρισμό πέρασε εντελώς … αδιάφορα. Θα μου πείτε, εντάξει γιατί στέκεσαι σε αυτό το γεγονός, τι αποδεικνύει; Θα απαντούσα ότι οι λεπτομέρειες τις περισσότερες φορές αποκαλύπτουν την αλήθεια και στη συγκεκριμένη περίπτωση, πολύ φοβάμαι ότι φανερώνει ότι ο «Βασιλιάς είναι γυμνός». Όχι ότι αν έβγαινε μια ανακοίνωση θα άλλαζε η «εικόνα» για το έργο και την προσφορά του Δήμου στο τουριστικό γίγνεσθαι του τόπου μας, ούτε ότι αν είχαν προγραμματισθεί και υλοποιούνταν κάποιες εκδηλώσεις και πάλι θα άλλαζε η «εικόνα» και το συμπέρασμα που αποτελεί γενικευμένη διαπίστωση ότι ο Δήμος και πιο συγκεκριμένα η Αντιδημαρχία Τουρισμού, είναι μόνο ένα τίτλος και τίποτε άλλο. Αλλά, αν γινόταν έστω και αυτά τα ελάχιστα, θα νομιμοποιούνταν ο οποιοσδήποτε να ισχυριστεί τουλάχιστον «το παλεύουν», το προσπαθούν, άσχετα αν δεν τους βγαίνει το αποτέλεσμα. Τώρα όμως είναι πλέον ξεκάθαρο και στον πλέον καλοπροαίρετο και συμπαθούντα την δημοτική αρχή, ότι έχουν «ρίξει λευκή πετσέτα». Τα ίδια βεβαίως ισχύουν και για την Περιφέρεια, η οποία διαθέτει και ένα μπάτζετ, μέρος του οποίου θα μπορούσε να διαθέσει για να οργανώσει μια σειρά εκδηλώσεων στα νησιά μας. Απλά περιορίστηκε στην έκδοση μιας ανακοίνωσης της αρμόδιας Αντιπεριφέρειας Τουρισμού, έτσι για να κρατηθούν τα προσχήματα. Αυτό ήταν όλο.

Θα μου πείτε και πάλι ότι εστιάζω σε λεπτομέρειες. Ωραία, τί έχει σχεδιάσει ο Δήμος και σε συνεργασία με την Περιφέρεια, για την προβολή του νησιού μας, εν όψει της έναρξης της περιόδου που πραγματοποιούνται οι διεθνείς τουριστικές εκθέσεις; Τι απέγινε αλήθεια αυτή η πρωτοβουλία που είχε ξεκινήσει για την τουριστική συνεργασία μεταξύ Περιφέρειας, Δήμου, Επιμελητηρίου και Ιονίου Πανεπιστημίου;

Γι’ αυτό όταν θα κάνουμε τον απολογισμό στο τέλος της φετινής τουριστικής περιόδου, μην ψάχνουμε τις αιτίες γιατί η Ρόδος μέχρι τώρα καταγράφει άνοδο στις αφίξεις από το αεροδρόμιο περίπου 17,5% όπως είπε ο Αντιδήμαρχος Τέρις Χατζηιωάννου και η Κέρκυρα μονοψήφιο αριθμό που μετά βίας πλησιάζει το 5%. Η απάντηση είναι προφανής. Κάποιοι ενδιαφέρονται και προσπαθούν και κάποιοι … αδιαφορούν.

Το άρθρο δημοσιεύτηκε στις ‘’Επισημάνσεις της Κυριακής’’, 01-10-2017.