Για κάποιους η πρωινή άσκηση ισοδυναμεί με ένα φλιτζάνι δυνατό τονωτικό καφέ, ενώ για κάποιους άλλους η σκέψη της και μόνο είναι αφόρητη. Παρ΄ όλα  αυτά, το πρωί θεωρείται η καταλληλότερη στιγμή για γυμναστική και ένας εξαιρετικός τρόπος για να ξεκινήσουμε την ημέρα μας, αφού πολλοί επιστήμονες υγείας υποστηρίζουν πως με την πρωινή γυμναστική ο οργανισμός μας ξεκινά από νωρίς να καίει θερμίδες και να κρατά σε υψηλό βαθμό το μεταβολικό ρυθμό για ώρες. Όμως ο νευρολόγοι του Πανεπιστημίου Northwestern έχουν αντίθετη άποψη για την πρωινή γυμναστική: υποστηρίζουν πως η πλέον κατάλληλη στιγμή για να γυμναστούμε είναι αργά το απόγευμα, υπογραμμίζοντας μάλιστα πως την ώρα αυτή η δύναμη των μυών μας βρίσκεται στο υψηλότερο σημείο, μειώνουμε σημαντικά την πιθανότητα τραυματισμών και επιπλέον είναι η στιγμή που οι περισσότεροι άνθρωποι αισθάνονται περισσότερη ενέργεια. Η επιστημονική βάση των ισχυρισμών τους βρίσκεται στους λεπτούς εγκεφαλικούς ρυθμούς.

Οι ρυθμοί αυτοί  λειτουργούν σαν ένα εσωτερικό ρολόι, που μεταξύ άλλων ρυθμίζει και τη θερμοκρασία του σώματος, ένα αποφασιστικό στοιχείο για την παραγωγική εκγύμναση. Η θερμοκρασία του σώματος το απόγευμα είναι ένα με δύο βαθμούς υψηλότερη από ότι το πρωί, κάνοντας τους μυς πιο εύκαμπτους και μειώνοντας ταυτόχρονα τον κίνδυνο τραυματισμών. Σε περίπτωση λοιπόν που δεν μπορείτε να γυμναστείτε το απόγευμα και προτιμάτε το πρωί, καλό θα ήταν να αφιερώσετε λίγο περισσότερο χρόνο για να ζεστάνετε τους μυς σας.

Έφη Λαψάνα-Βιτουλαδίτη

Γυμνάστρια – Κινησιολόγος Πτυχιούχος ΤΕΦΑΑ ΑΠΘ

Fitness & Beauty Director Oxygen plus

Το άρθρο δημοσιεύτηκε στις ‘’Επισημάνσεις της Κυριακής’’ 11-06-2017.