Scripta Manent

by Corfu Tv News on 03/04/2017 - 19:04

Αισθάνομαι την ανάγκη, κάποτε σε αυτόν τον τόπο, να πούμε τα πράγματα με το όνομα τους, γιατί πραγματικά, δεν πάει άλλο.
Όλοι οι αρμόδιοι και «αρμόδιοι», για τον τουρισμό και την τουριστική οικονομία, θα πρέπει να αντιληφθούν ότι αυτό που προέχει είναι ο στρατηγικός σχεδιασμός και επανασχεδιασμός της τουριστικής ταυτότητας του κερκυραϊκού τουριστικού προϊόντος. Και κατ’ επέκταση των Ιόνιων νησιών, υπό την έννοια ότι θα πρέπει να εντάξουμε τον τουριστικό μας προορισμό σε ένα σχεδιασμό ενοποιημένο που να καλύπτει όλη την γεωγραφική περιοχή μας και να δύναται να αποτελέσει και το έναυσμα συνεργασιών και διασύνδεσης με τα υπόλοιπα Ιόνια νησιά.
Το έχω πει και το έχω γράψει πάμπολλες φορές, αλλά φωνή βοώντος εν τη ερήμω, ότι στον στρατηγικό σχεδιασμό μας, πρωτεύουσα θέση πρέπει να έχει ο θαλάσσιος τουρισμός. Η πιο ραγδαία αναπτυσσόμενη μορφή εναλλακτικού τουρισμού. Οι γείτονες μας και ανταγωνιστές μας, το έχουν καταλάβει και έχουν επενδύσει στον τομέα αυτό. Εμείς απλώς…. κοιμόμαστε.
Δυστυχώς οι δικοί μας άρχοντες ή δεν θέλουν να το αντιληφθούν ή αδυνατούν να το αντιληφθούν ή κάτι άλλο τρέχει.
Η Κέρκυρα, είχε την τύχη να ευνοηθεί από τη φύση, στην γεωπολιτική θέση που βρίσκεται, να διαθέτει απλόχερα το συγκριτικό αυτό πλεονέκτημα, το οποίο θα μπορούσε με οργάνωση και σχεδιασμό να το μετατρέψει σε «πολιορκητικό κριό» για να περάσει στη νέα εποχή τουριστικής και οικονομικής ευμάρειας.
Ο Θαλάσσιος τουρισμός έχει δύο άξονες. Ο ένας είναι οι κρουαζιέρες και ο άλλος άξονας, τα σκάφη της θαλάσσιας αναψυχής.
Στον πρώτο άξονα, όσον αφορά τις λιμενικές υποδομές, τολμώ να πω ότι τα πηγαίνουμε αρκετά καλά με τα έργα που έχουν ήδη γίνει και με αυτά που εξελίσσονται στο Λιμάνι της Κέρκυρας.
Μπορούν να γίνουν όμως, και οφείλουμε να το πράξουμε, πολλά περισσότερα, όσον αφορά στη διαχείριση των κρουαζιέρων, ώστε να διαχυθούν τα οφέλη και να μην τα καρπούνται μόνο ορισμένοι.
Τώρα όσον αφορά το δεύτερο άξονα, πρέπει να γίνουν πολλά.
Τα λιμάνια, τα τουριστικά καταφύγια και οι μαρίνες από τους Οθωνούς μέχρι τους Παξούς, ή μέχρι τις Στροφάδες, αν θέλουμε να εντάξουμε σε αυτόν τον σχεδιασμό και τα υπόλοιπα Ιόνια νησιά, μπορούν, και πρέπει, να αποτελέσουν την υποδομή πάνω στην οποία να «κτιστεί» το οικοδόμημα του θαλάσσιου τουρισμού μας.
Οφείλουμε να συστήσουμε ένα «ΔΙΚΤΥΟ ΜΑΡΙΝΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΦΥΓΙΩΝ». Και αυτό τα Δίκτυο να επεκταθεί σε όλη της Περιφέρεια μας
Θα μπορούσαμε να διαμορφώσουμε θαλάσσιες διαδρομές, για να προσελκύσουμε όσους κινούνται με τα σκάφη τους στο Βόρειο Ιόνιο και στην Αδριατική, κατά πρώτο λόγο και μετά στην Ανατολική Μεσόγειο.
Οι θαλάσσιες διαδρομές, θα μπορούσαν να αποτυπωθούν σε χάρτη και ο επισκέπτης να έχει τη δυνατότητα να ζήσει μια ξεχωριστή θαλάσσια «περιπέτεια» με αφετηρία τους Οθωνούς, αφού πλέον κατασκευαστεί και το νέο λιμάνι και με «τερματισμό» τους Παξούς.
Η βασική προϋπόθεση είναι να γίνει μια νοητή διασύνδεση της θαλάσσιας διαδρομής με ενδιάμεσους σταθμούς τις μαρίνες των Γουβιών, το Καφέ Γυαλί, τις Μπενίτσες και το λιμάνι των Παξών. Ενδιάμεσα υπάρχουν τα τουριστικά και αλιευτικά καταφύγια της Αστρακερής, του Αγίου Στεφάνου αλλά και της Ημερολιάς από την ανατολική πλευρά του νησιού. Από τη δυτική πλευρά, είναι το λιμάνι της Αλύπας και τα υπό κατασκευή αλιευτικά καταφύγια στο παλιό Δήμο Παρελείων.
Στις ήδη υπάρχουσες λιμενικές υποδομές θα μπορούσαν να προστεθούν με πρωτοβουλίες της τοπικής αυτοδιοίκησης και νέες σύγχρονες υποδομές.
Η ωφέλεια, δεν θα προέκυπτε μόνο για τις παραθαλάσσιες περιοχές αλλά θα μπορούσε να διαχυθεί και στην ενδοχώρα, με τη δημιουργία ελκυστικών πολιτιστικών εκδηλώσεων και χώρων μεγάλης επισκεψιμότητας, όπως λαογραφικά μουσεία και άλλα.
Ιδού λοιπόν η Ρόδος….

Corfu Tv NewsScripta Manent

Related Posts

Take a look at these posts